BramvT

Go Premium 5'' midden in Brussel dood

8 posts in this topic

Daar stond ik dan, bij dat grote Museum hartje Brussel, de Go Premium had mij keurig er naartoe geloodst.....was een kwartiertje uit de auto (ik laat hem dan bewust aan en tik alvast thuis in, kan hij routes en files verwerken)….kom in de auto : NIKS, kon drukken op de aan/uit knop...scherm bleef zwart, de accu meende ik onderweg te hebben opgeladen (groene lampje brandde op het kleine standaard Tomtom USB ladertje)...thuis gekomen voor de zekerheid een paar uurtjes aan de Thuislader van Tomtom...drukte een uur geleden diverse malen op de aan/uit knop...deed niks.

Maar net een kwartiertje geleden herinnerde ik mij dat men bij oudere Tomtom's de aan knop wel een minuut moet indrukken en dat dan (soms) weer doet...en dat deed hij ook net, startte met de trommels op.

Wat kan hier aan de hand zijn, software probleem of hardware...meer ervaring met vooral de nieuwe Go Premium 5 en 6 inch ??

Toch fijn dat ik nog steeds die oude trouwe Mio met TT Navigator als reserve bij mij heb...die moest wel eerst even wakker worden en heeft kaartversie 9.90 meen ik...maar hij bracht mij mooi via die tunnels in Brussel naar Amsterdam. :good:

Ik laat hier wel weten of dit eenmalig is geweest of dat ik dit nog een keer meemaak...dan zal hij onder garantie terug moeten, is net een half jaar oud.

Eigenlijk had je gewoon bij je TT 1005 moeten blijven, doet het altijd en weinig problemen.
Ik reed overigens vandaag van Almere via Amsterdam en weer verder naar Den Haag,
maar weinig vreemde dingen tegen gekomen.

Op 26-1-2020 om 19:18 zei Bika:

Eigenlijk had je gewoon bij je TT 1005 moeten blijven, doet het altijd en weinig problemen.
Ik reed overigens vandaag van Almere via Amsterdam en weer verder naar Den Haag,
maar weinig vreemde dingen tegen gekomen.

Eigenlijk wel ja....die deed het altijd, alleen hetzelfde probleem als zijn opvolgers (de 5200 en Go Premium), voorbij Hazeldonk richting Antwerpen geen Live verbinding...dus ligt dat volgens mij niet aan de Tomtom, maar aan Vodafone die blijkbaar niks wil weten van die Belgische provider ? :wacko:

Overigens is hij na dat voorval, een week geleden, het gewoon weer blijven doen...afkloppen dus maar.

Op 28-1-2020 om 13:11 zei BramvT:

Eigenlijk wel ja....die deed het altijd, alleen hetzelfde probleem als zijn opvolgers (de 5200 en Go Premium), voorbij Hazeldonk richting Antwerpen geen Live verbinding...dus ligt dat volgens mij niet aan de Tomtom, maar aan Vodafone die blijkbaar niks wil weten van die Belgische provider ? :wacko:

Overigens is hij na dat voorval, een week geleden, het gewoon weer blijven doen...afkloppen dus maar.

Denk toch echt dat het aan de sim kaarten van tomtom ligt.

Met mijn eigen vodafone simkaart in mijn 8375 heb ik in belgie geen problemen. Dat was met sim kaart van tomtom anders.

3 uur geleden zei corne64:

Denk toch echt dat het aan de sim kaarten van tomtom ligt.

Met mijn eigen vodafone simkaart in mijn 8375 heb ik in belgie geen problemen. Dat was met sim kaart van tomtom anders.

Ik weet ook niet hoe het komt, maar mijn laatste Go 1005 had het (staat nog wel ergens op het forum), toen de Go 5200 (2x want van de 1e deed na nog geen jaar oud het scherm niks meer), die hadden beiden hetzelfde probleem na Hazeldonk en nu de Premium 5''.

Ik las overigens ook hier ergens dat sommige Belgische vrienden hier ook dat probleem kennen.....eenmaal bij (of voorbij) Brussel pikt hij hem weer op en op de terugweg blijft hij het wel doen, ook bij Antwerpen (blijft een vreemd probleem).

hallo Bram,

Wat mij verbaast is dat mijn TomTom 5200 elke werkdag als service monteur als ik hem in de houder plaats ik een trommel geroffel hoor en te hij opstart en op zoek (soms 2 min) gaat naar satalieten.

Ik heb het al medere malen op dit forum verteld dat het beter is om de tomtom helemaal af te sluiten en in het weekeinde als die uit staat op te laden, dit doet die niet in de houder, was een een goed advies van de zoveelste medewerken van TomTom.

Het zou iets te maken hebben met het werkgeheugen, mijn TomTom werkt dan ook bijna dagelijks prima op een paar herstart na dan.

vr gr Paul 

Op 8-2-2020 om 07:36 zei pjvanhelden:

hallo Bram,

Wat mij verbaast is dat mijn TomTom 5200 elke werkdag als service monteur als ik hem in de houder plaats ik een trommel geroffel hoor en te hij opstart en op zoek (soms 2 min) gaat naar satalieten.

Ik heb het al medere malen op dit forum verteld dat het beter is om de tomtom helemaal af te sluiten en in het weekeinde als die uit staat op te laden, dit doet die niet in de houder, was een een goed advies van de zoveelste medewerken van TomTom.

Het zou iets te maken hebben met het werkgeheugen, mijn TomTom werkt dan ook bijna dagelijks prima op een paar herstart na dan.

vr gr Paul 

Dat klopt ja, bij volledig afsluiten (ipv de slaapstand links), gaat hij weer helemaal opnieuw opstarten en duurt het iets langer voordat hij een satelliet fix heeft...maar zowel bij de EX Go 5200 als nu mijn Premium 5'' duurt dat slechts 1 of 2 minuten, vaak al sneller...en daarna moet dan nog de Live verbinding gereed staan (file info)...dus raadzaam is het om hem pas buiten aan te zetten, in je houder klikken (contact aan), terwijl je je gordel om doet en nog wat dingen voor het wegrijden, staat de Tomtom meestal al klaar (GPS fix), daar heb ik weinig tot geen problemen mee gehad.

Wat je ook kan doen is, hem afsluiten in de slaapstand en binnen de lader erop houden, want zoals bekend gebruikt hij dan ietsje stroom...nadeel schijnt dan weer te zijn dat de cache niet helemaal leeg is of zo....dus sluit ik hem altijd helemaal af.

Ik heb mijn 6200 altijd binnen al aanstaan met de route erin.
Dan kan ik zien hoelaat ik moet vertrekken om optijd aanwezig te zijn.
Dan oppakken en gelijk door naar de auto waar deze op de oplader gaat,
en gelijk vertrekken.
Na een update gaat de TT altijd helemaal uit.