Franskia

Start52 Europa en verkersinformatie ontvanger

7 posts in this topic

Ik heb een TomTom Start 52 Europa en gebruik hierbij de aansluitkabel voor verkeersinformatie, maar ben er inmiddels achter dat deze niet werkt. Krijg geen verkeersinformatie meer door terwijl dit met mijn oude XL wel werkte. Moet ik nog iets aparts instellen ??

Contact gehad met TTservice en kreeg te horen dat deze kabel niet compatibel was met de Start52. op internet zijn diverse aanbiedingen van ca. € 15,00 tot € 50,00 voor een TMCkabel en een aanbieder deelde mede dat een verloopstuk voldoende was. Wie kan een echt antwoord geven ??

Op 5-2-2020 om 19:23 zei Franskia:

Ik heb een TomTom Start 52 Europa en gebruik hierbij de aansluitkabel voor verkeersinformatie, maar ben er inmiddels achter dat deze niet werkt. Krijg geen verkeersinformatie meer door terwijl dit met mijn oude XL wel werkte. Moet ik nog iets aparts instellen ??

Geeft het device wel aan dat er een tmc ontvanger aangesloten is zodra je die in de sigaretten plug steekt?

Ik krijg voor zover ik weet geen melding. Kan ik dit ergens zien ? Zal deze kabel morgen eens aansluiten en kijken of ik kan zien of de tmc is aangesloten. Bedankt alvast.

Ik heb van alles geprobeerd, maar het apparaat geeft niet aan dat er een TMC gekoppeld is. Denk dat ik maar een nieuwe koop, Heb er inmiddels gevonden die de helft goedkoper zijn dan bij TT zelf.

Op 25-8-2020 om 18:23 zei Franskia:

Ik krijg voor zover ik weet geen melding. Kan ik dit ergens zien ? Zal deze kabel morgen eens aansluiten en kijken of ik kan zien of de tmc is aangesloten. Bedankt alvast.

Bij het aansluiten krijg je ( kort ) een melding dat deze is aangesloten.

Ik krijg geen melding en ga er maar van uit dat de "oude" niet compatibel is. Koop er een die het wel zou moeten doen.