Milano62

Kaart 10.45

14 posts in this topic

Ik had gelezen dat de nieuwe kaart 10.45 beschikbaar was maar zag niets in de updates op mijn GO 5200 verschijnen.

Ik ga ervan uit dat de nieuwe kaart op 12 maart of iets daarna beschikbaar komt op basis van het onderstaande uit discussions.tomtom,com:

"Hello All,
On Tuesday 25th February 2020 we have released maps v10.45
All maps (except India, Africa, South Africa Swaziland, and Lesotho) for PND's, Motorcycle, Automotive, Truck, and Camper will be released on the 25 of February.
The map version will be 10.45.

Netherlands speed limits changes will be included in the 10.45 map version.
(In NL from the 12th of March the speed limits will drop to 100km from 06.00-19.00. During the evening and the night from 19.00-06.00 the speed limits won't change)".

Die kaart is er al (zoals je zelf al citeert: sinds 25 februari); ik heb hem afgelopen week al gedownload.

Ik krijg, zoals ik schrijf, geen nieuwe kaart aangeboden voor mijn GO 5200.

Deze verwacht ik dan rond 12 maart waarbij meteen de snelheidsaanpassing naar 100 is meegenomen zoals omschreven.

En jij hebt deze kaart dus inmiddels wel? Dat is dan verbazingwekkend.

Hij is er nu al, misschien spreiden ze de downloads over de klanten om de servers niet teveel te belasten.

Ik zag hem klaarstaan in mijn GO 5200 (bij updates) en heb hem daarna gedownload. De dag daarna kreeg ik nog deze e-mail van TomTom:

De nieuwe Nederlandse maximumsnelheid geldt vanaf 12 maart

Vanaf 12 maart wordt op Nederlandse snelwegen de maximumsnelheid van 120 km/u en 130 km/u teruggebracht naar 100 km/u tussen 06:00 en 19:00 uur.
Deze verandering hebben wij verwerkt in de nieuwe kaarten die klaarstaan om te worden gedownload.

De nieuwe max.snelheid is hier inderdaad al in verwerkt. Wat is hier verbazingwekkend aan eigenlijk?

Ik was in buitenland en verwachtte daarom de door TT aangekondigde kaartupdate bij thuiskomst. Misschien speelt het 1e een rol of klopt je opmerking over gefaseerd uitrollen. Kan zeker ook natuurlijk maar het zal wel goed komen

Ik kreeg hem eergisteren netjes via WIFI op de Go Premium...wel even wennen dat nu alles 100 km is, terwijl je op verschillende snelwegen nog 120 of 130 mag, maar het werkt wel.

Vandaag wederom geen kaartupdate ontvangen voor mijn Go 5200.

Heb het al opgelost! Vond in de discussions.tomtom site het antwoord dat voor mij ook werkte: 

Zet een 2e kaart op je TT, ik heb Venezuela gekozen, klein kaartje dus weinig download-tijd nodig. Verwijder vervolgens de actuele kaart, bij mij West-Europa  Zo heb je er wel in ieder geval een kaart, Venezuela, op staan voor het geval het mogelijk een issue wordt nl "geen kaart aanwezig".

Voeg daarna de gewenste kaart toe, dus bij mij West-Europa en ja hoor v 10.45 staat er nu op. En Venezuela gewoon weer verwijderd.

Case closed.

PS. Ik moest wel even mijn TT helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten om ook de WIFI, verkeersinfo en MyDrive weer te verbinden!

Edited by Milano62

6 uur geleden zei Milano62:

PS. Ik moest wel even mijn TT helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten om ook de WIFI, verkeersinfo en MyDrive weer te verbinden!

Dat is toch beter om te doen na een update.

Op 28-2-2020 om 17:59 zei Milano62:

Ik krijg, zoals ik schrijf, geen nieuwe kaart aangeboden voor mijn GO 5200.

Deze verwacht ik dan rond 12 maart waarbij meteen de snelheidsaanpassing naar 100 is meegenomen zoals omschreven.

En jij hebt deze kaart dus inmiddels wel? Dat is dan verbazingwekkend.

Nou, dat van die snelheden is nog een dingetje bij Tomtom hoor.......

Ze beloven veel, maar op veen N-wegen is de juiste snelheid nog steeds niet op orde in de nieuwe kaart die er al vanaf afgelopen donderdag op staat...........

Het downloaden gaf voor het eerst bij mij nu ook problemen..... Tomtom MyDrive Connect eerst moeten verwijderen en weer downloaden om de kaart gedownload te krijgen (maar toen lukte het wel)

Edited by cortrans14
toevoeging

Hallo heb de nieuwe kaart ook al .wat ik gedaan heb bij mijn west Europa kaart .ik heb bij mijn kaarten eérst een klein kaartje van Venezuela gedownload.en toen mijn grote west Europa kaart verwijdert toen west Europa weer gedownload .en daar na Venezuela weer verwijderd.en toen had ik de nieuwste kaart  v 1045 er op staan .let op dat je eerst dat kleine kaartje erop zet .nou veel succes.groeten hans ik heb de tt GO 6200 

Op mijn 6200 staat ook de 1045.10013 kaart al.

Op de mijne Go 6100 inmiddels ook geïnstalleerd.

En ook nu weer een probleem met het sd kaartje.

Europa is te groot voor het interne geheugen en daarom staat deze op een sd kaart, op het inwendige geheugen heb ik Oceanië staan.

Dat moet omdat ik anders niet in het menu kan komen.

Maar het systeem liet maar op zich wachten tot een half uur en toen was ik het zat en heb het sd kaartje verwijderd.

Vervolgens een ander sd kaartje erin gestopt, geformatteerd en uiteindelijk werd Europa daar wel op geïnstalleerd.

Het oude sd kaartje heb ik leeg gemaakt en die kan ik later eventueel weer gebruiken.