Raven_

Sigarette lighter plug naar USB plug

25 posts in this topic

Hallo iedereen,

Een vraagje:

Iemand weet hoe ik de sigarette plug van een oude TT 910 kan vervangen naar USB plug?

Niets te vinden hier en op het internet... lijkt alleen maar over inbouw kits te gaan.

Alvast bedankt, groeten.

8 uur geleden zei Raven_:

Hallo iedereen,

Een vraagje:

Iemand weet hoe ik de sigarette plug van een oude TT 910 kan vervangen naar USB plug?

Niets te vinden hier en op het internet... lijkt alleen maar over inbouw kits te gaan.

Alvast bedankt, groeten.

Bedoel je om je Tomtom te laden via een USB aansluiting....daar zijn dit soort dingen voor in de handel en snoertjes zijn er ook volop te vinden.

608822962.jpg

8 uur geleden zei BramvT:

Bedoel je om je Tomtom te laden via een USB aansluiting....daar zijn dit soort dingen voor in de handel en snoertjes zijn er ook volop te vinden.

608822962.jpg

Ik denk juist dat Raven het net andersom bedoelt....    Volgens mij wil hij juist de sigarettenplug via een omvormer aansluiten op een usb poort..........

Bij AliExpress is deze te koop...... https://nl.aliexpress.com/item/32805248437.html?src=google&albslr=230304505&isdl=y&aff_short_key=UneMJZVf&source={ifdyn:dyn}{ifpla

En ook Amazon verkoopt ze (alleen lukt het niet om een foto te uploaden van hun site)

Edited by cortrans14
toevoeging

Op 27/04/2020 om 09:22 zei cortrans14:

Bij AliExpress is deze te koop...... https://nl.aliexpress.com/item/32805248437.html?src=google&albslr=230304505&isdl=y&aff_short_key=UneMJZVf&source={ifdyn:dyn}{ifpla

En ook Amazon verkoopt ze (alleen lukt het niet om een foto te uploaden van hun site)

Bram en Cortrans, 

Alvast bedankt voor het antwoord en hulp.

Zo'n stukje heb ik ook... neen dus dat bedoelde ik niet... Ik wil gewoon die originele plug vervangen van de TT 910 naar een USB plug!

ik heb 2 USB en 2 sigaretten aansluitingen in de wagen, 1 sigaretten plug voor een koelbox en dan 1 voor die TT.

En daar ik bij de volgende trippen een extra koelbox ga nodig hebben zit ik met een probleem met de TT en ja er bestaan tussenstukken om dubbele aansluitingen te doen voor de sigaretten plug aansluitingen maar deze blokken dan weer de 2de aansluiting, liggen beide kort boveneen en dan nog weinig plaats tussen de pook zodat deze er tegen knots bij het schakelen daar alles dan weer er meer uitsteekt enz... :crazy:

Dus dacht ik kabeltje doorknippen en USB aan solderen? Dus ik moet weten wat de stroomdraden zijn en welke dan nog + en - is :wink:

2de koelbox gaat nodig zijn voor onze nieuwe pup voor onderweg op reis, lol (heb hem nog niet en heb al direct een probleempje en nog maar alleen in de wagen... wat gaat dat thuis dan niet geven, lol)

Edited by Raven_
fouten

Gewoon een micro usb kabeltje gebruiken ipv uw bestaande kabel af te knippen

bv van een smartphone

Edited by toytom

3 uur geleden zei tomtom107:

Tomtom107,

Dat zou een oplossing kunnen zijn + dat lagere stuk kabel met de sigaretten plug, lijkt ideaal.  Zo blijven ook mijn kabels wat bijeen... wat ondertussen al soms hinderlijk word, iPhone, TT 910, TT 6200 en huidig 1 koelbox. Doe daar nog wat andere rommel op de midden console en onder de front console, rommelige bedoening soms tijden de reis...lol :crazy:

Bedankt.

1 uur geleden zei toytom:

Gewoon een micro usb kabeltje gebruiken ipv uw bestaande kabel af te knippen

bv van een smartphone

Dat begrijp ik niet goed, hoe een micro USB met de TT 910 te gebruiken? Heb ik weer een andere adaptor nodig?

Edited by Raven_

8 uur geleden zei Raven_:

Tomtom107,

Dat zou een oplossing kunnen zijn + dat lagere stuk kabel met de sigaretten plug, lijkt ideaal.  Zo blijven ook mijn kabels wat bijeen... wat ondertussen al soms hinderlijk word, iPhone, TT 910, TT 6200 en huidig 1 koelbox. Doe daar nog wat andere rommel op de midden console en onder de front console, rommelige bedoening soms tijden de reis...lol :crazy:

Bedankt.

Dat begrijp ik niet goed, hoe een micro USB met de TT 910 te gebruiken? Heb ik weer een andere adaptor nodig?

Pas wel op, want die stekker maakt van 12V v/d autoaccu, ik meen 5v...dat je geen 12V naar je Tomtom gaat sturen....maar dat wist je denk ik allang.:wink:

Goed aandachtspunt. Voor zover ik dacht te weten zorgt de originele TomTom plug voor de omschakeling van 12V naar 5V (als 5V tenminste juist is).
Ik zou daarom niet snel de originele plug er af gaan halen om vervolgens de vrijgekomen draden te verbinden met een usb aansluitplug (als dat al zou kunnen).
Maar wie weet, stel dat het zou kunnen en je handig bent, er bestaat ook zoiets als een converter die 12 V omzet naar  5V.

https://www.dennisdeal.com/products/cpt-ul-1-waterproof-12v-to-5v-3a-15w-dc-to-dc-converter-regulator-cpt-car-power-converter-step-down-module_1460772?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=gss&gclid=EAIaIQobChMIi-r6zaGS6QIVw-R3Ch0-_QOWEAYYAyABEgKjk_D_BwE

12 uur geleden zei BramvT:

Pas wel op, want die stekker maakt van 12V v/d autoaccu, ik meen 5v...dat je geen 12V naar je Tomtom gaat sturen....maar dat wist je denk ik allang.:wink:

Lol, 5v en 12v...neen dat wist ik niet :wink: 

Dat idee valt volledig weg :blush:

20 minuten geleden zei tomtom107:

Goed aandachtspunt. Voor zover ik dacht te weten zorgt de originele TomTom plug voor de omschakeling van 12V naar 5V (als 5V tenminste juist is).
Ik zou daarom niet snel de originele plug er af gaan halen om vervolgens de vrijgekomen draden te verbinden met een usb aansluitplug (als dat al zou kunnen).
Maar wie weet, stel dat het zou kunnen en je handig bent, er bestaat ook zoiets als een converter die 12 V omzet naar  5V.

https://www.dennisdeal.com/products/cpt-ul-1-waterproof-12v-to-5v-3a-15w-dc-to-dc-converter-regulator-cpt-car-power-converter-step-down-module_1460772?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=gss&gclid=EAIaIQobChMIi-r6zaGS6QIVw-R3Ch0-_QOWEAYYAyABEgKjk_D_BwE

Ik ga me houden aan uw eerste suggestie :good: Veel gemakkelijker :wink:

Maar ook het stekkertje (omvormer) uit mijn link is zeker de aandacht waard.......

Het is zeker het weten waard. Maar met die verzendkosten kun je (overdreven gesteld)  bijna een ticket kopen en het gaan halen 

2 uur geleden zei cortrans14:

Maar ook het stekkertje (omvormer) uit mijn link is zeker de aandacht waard.......

Zeker, zoiets ongeveer gebruik ik tot nu toe nog! Is wel niet het zelfde... daar er soms nood is aan 3 usb's en zeker als de vrouw ook nog eens haar iPhone wil opladen... Komt nog van Alibaba destijds, ding is meer als 7 jaar oud maar werkt nog steeds :good:

Ook heb ik nog een ander type :

https://www.aliexpress.com/item/32968229121.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.a4f165a7fH7Xlr&algo_pvid=366269c5-cd62-4055-88ad-8da784ac1ff3&algo_expid=366269c5-cd62-4055-88ad-8da784ac1ff3-15&btsid=0ab6f83915883594202807836e19b0&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Dit gaat ook al een paar jaar mee, 1 nadeel alles word een beetje te lang en zo kan ik dan niet meer de iPhone goed plaatsen onder de front console.

1 uur geleden zei tomtom107:

Het is zeker het weten waard. Maar met die verzendkosten kun je (overdreven gesteld)  bijna een ticket kopen en het gaan halen 

Ga ik bestellen via Aliexpres, identiek hetzelfde en de helft goedkoper met te verwaarlozen verzendkosten :wink:

https://www.aliexpress.com/item/4000732642977.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.a4f165a7fH7Xlr&algo_pvid=2f3e15e4-d61a-4194-823c-1668eaa621a5&algo_expid=2f3e15e4-d61a-4194-823c-1668eaa621a5-23&btsid=0be3746c15883601980026951ec64a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

11 uur geleden zei Raven_:

Die verkoopt de Action ook voor de zelfde prijs en zonder verzendkosten, en zelf een aansteker aansluiting meer (3 i.p.v. 2), ik heb hem zelf ook in mijn auto transporter, werkt prima hoor

10 minuten geleden zei cortrans14:

Die verkoopt de Action ook voor de zelfde prijs en zonder verzendkosten, en zelf een aansteker aansluiting meer (3 i.p.v. 2), ik heb hem zelf ook in mijn auto transporter, werkt prima hoor

Is al besteld :good:

Trouwens de Action nog niet open in België :wink: en dan misschien eerst een paar dagen/weken best te vermijden als ze opengaan... lange wachtrijen? Nog eens omrijden, in stock enz.?

Kost me meer dan :wink:

Dat is het gemak van de verzendingen... steekt lekker goedkoop in je bus en heb tijd van wachten... De reis Mei ligt al in't water, September nog hoopvol... :wink:

En nu ondertussen een discussie met de vrouw over de 2de koelbox.... weeral minder plaats in de wagen, lol. Ergens heeft ze wel gelijk, reis telkens +- 6 weken geeft veel rommel om mee te nemen, lol

Dus hond kan best dan eens brokken eten onderweg ipv BARF of KVV... Denk dat ik ze gelijk moet geven:blush:

Op 2-5-2020 om 08:54 zei cortrans14:

Ik heb er de afgelopen 8 jaar al diverse bij ze gehaald, de grote Action zit hier op 300 meter hemelsbreed vandaan....helaas gingen ze soms zomaar stuk, merkte dat aan de Tomtom die opeens een signaal gaf dat de accu bijna leeg was en gebruikte de 2 USB aansluitingen + nog steeds de GPS versterker en ook nog een Dashcam, beide met een aanstekerplug.

Wel handig dat ze een lichtje hebben, maar die zie ik niet of slecht tussen de stoelen overdag.

Bij mij zit hij ook onder een opbergvakje onder het dashboard verstopt, en zie ik net het lampje van de Tomtom branden

17 uur geleden zei BramvT:

Ik heb er de afgelopen 8 jaar al diverse bij ze gehaald, de grote Action zit hier op 300 meter hemelsbreed vandaan....helaas gingen ze soms zomaar stuk, merkte dat aan de Tomtom die opeens een signaal gaf dat de accu bijna leeg was en gebruikte de 2 USB aansluitingen + nog steeds de GPS versterker en ook nog een Dashcam, beide met een aanstekerplug.

Wel handig dat ze een lichtje hebben, maar die zie ik niet of slecht tussen de stoelen overdag.

De TT plug ik altijd in het origineel usb van de wagen, dubbele usb adaptor merk Kensington geeft altijd een probleem bij de TT deze laatste wil altijd afsluiten vanwege zgn geen stroom, maar de iphone's werken daar dan weer normaal op???

Dat andere van Onever dubbele usb + sigatette werkt goed ook bij de TT en iPhone's samen, alleen problemen met plaatsgebrek dan en de kabels

De lichtjes van dit alles, groen voor de koelbox is heel goed zichtbaar zelfs als ik het lichtje naar beneden zet, Onever heeft een fel rood lichtje dat heel dat donker gat onder console wat rood verlicht en zo zichtbaar maakt

Female usb: witte strip boven, daaronder 4 pennen: 1 2 3 4 Op 1: 5V en 4 = GND
(is wat je in auto hebt als contactdoos, geeft altijd 5V en tussen 1 - 3 A)

En dan koopo je deze: https://nl.aliexpress.com/item/32576119112.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d1FDn1n 

En solderen maar :) 

2 uur geleden zei Mr. M:

Female usb: witte strip boven, daaronder 4 pennen: 1 2 3 4 Op 1: 5V en 4 = GND
(is wat je in auto hebt als contactdoos, geeft altijd 5V en tussen 1 - 3 A)

En dan koopo je deze: https://nl.aliexpress.com/item/32576119112.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d1FDn1n 

En solderen maar :) 

Bedankt M.

De losse usb's vinden en aankopen was nooit een probleem alleen wist ik toen niet (nu wel) welke draden te solden op welke pennen van de usb en of het zelfs mogelijk was om de kabel van de oude TT 910 gewoon en gewoon de lighter-plug te vervangen door een usb ;) thx!

gr,

s-l1600.jpg

69404-gadgets-review-tomtom-fm-transmitter-for-the-tomtom-go-510-710-and-910-review-image1-zjb5obhy1u.jpg

Edited by Raven_

You're welcome :good:

:cool: