wy2

Navigatie tijdelijk onderbreken

31 posts in this topic

Ik ben in het bezit van de GO6000. Wat ik mis is een extra knop om tijdelijk de navigatie te onderbreken en op een later moment weer te vervolgen. Ik weet dat je de huidige route kan wissen maar ik wil hem onder bepaalde omstandigheden (aangepaste wegen ed) tijdelijk onderbreken. Wie weet hier een oplossing voor.

Zet hem in de slaapstand....... En start hem weer op als je verder wil......

Bedankt voor je reactie. Maar in de slaapstand blijft toch de navigatiestem doorgaan met aanwijzingen. 

Niet als je stil staat:biggrin:

Op 2-7-2020 om 15:25 zei wy2:

Bedankt voor je reactie. Maar in de slaapstand blijft toch de navigatiestem doorgaan met aanwijzingen. 

Daar heb ik mijn twijfels over ga ik proberen, want als ik deze thuis in slaapstand zet met een route hoor ik geen stem.

dat bedoel ik Bika, in de slaapstand doet ie niets qua navigeren......

43 minuten geleden zei cortrans14:

dat bedoel ik Bika, in de slaapstand doet ie niets qua navigeren......

Ik zet vaak de TT als ik dicht bij huis ben alvast in slaapstand, dan zijn er geen stemgeluiden meer, 

Beste mensen, jullie hebben gelijk. Na het plaatsen in de slaapstand komt soms nog een laatste navigatie melding als dit vlak voor een afslag gedaan wordt, maar daarna is het stil. Toch zou het handig zijn als op het scherm een knop staat met "onderbreek navigatie" zodat nog steeds de kaart zichtbaar blijft.

1 minuut geleden zei wy2:

Beste mensen, jullie hebben gelijk. Na het plaatsen in de slaapstand komt soms nog een laatste navigatie melding als dit vlak voor een afslag gedaan wordt, maar daarna is het stil. Toch zou het handig zijn als op het scherm een knop staat met "onderbreek navigatie" zodat nog steeds de kaart zichtbaar blijft.

dan haal je de route weg en ga rijden zonder route en met kaart zichtbaar.

Om de route te verwijderen moet je best veel handelingen doen (onder het rijden) Het gaat erom dat de navigatie tijdelijk wordt onderbroken, door bijv. een weg verandering die nog niet in de kaart is opgenomen. Na het passeren van deze weg kan de route weer actief gemaakt worden door bijv. op een knop te drukken.

Geluid uitzetten en de aanwijzingen op de weg volgen.

Daarna geluid aan en verder via de navi de weg vervolgen.

Edited by Wiljol

Kan ook, bedankt

Edited by wy2

5 uur geleden zei Wiljol:

Geluid uitzetten en de aanwijzingen op de weg volgen.

Daarna geluid aan en verder via de navi de weg vervolgen.

Kan inderdaad ook, bedankt

Als de stembesturing aan staat:

"Hallo TomTom"..... *ping*

"Instructies uit"..... *gesproken instructies worden uitgeschakeld*

"Hallo TomTom".....*ping*

"Instructies aan".....*gesproken instructies worden ingeschakeld*

Of anders tijdens het navigeren het cirkeltje met de vier puntjes (menu) linksonder aanraken

dan onderin, rechts naast de volume instelling zie ik drie cirkeltjes waarvan de linker de knop voor de berichten is, de middelste de knop voor gesproken instructies en de rechter de knop voor dag/nacht verlichting is. Druk op de knop met het mondje met tekstballonnetje met daarin pijltje omhoog en de gesproken instructies gaan uit. Druk nogmaals om deze weer te activeren.

Groeten,

Peter.

Op 13-7-2020 om 11:33 zei Naik:

Als de stembesturing aan staat:

"Hallo TomTom"..... *ping*

"Instructies uit"..... *gesproken instructies worden uitgeschakeld*

"Hallo TomTom".....*ping*

"Instructies aan".....*gesproken instructies worden ingeschakeld*

Of anders tijdens het navigeren het cirkeltje met de vier puntjes (menu) linksonder aanraken

dan onderin, rechts naast de volume instelling zie ik drie cirkeltjes waarvan de linker de knop voor de berichten is, de middelste de knop voor gesproken instructies en de rechter de knop voor dag/nacht verlichting is. Druk op de knop met het mondje met tekstballonnetje met daarin pijltje omhoog en de gesproken instructies gaan uit. Druk nogmaals om deze weer te activeren.

Groeten,

Peter.

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb "Hallo TomTom" uit staan. Ik vond dat TomTom te vaak dacht dat ik iets vroeg. Ik vind nog steeds dat een simpele extra knop op de display veel zou oplossen, maar ik kan nergens op de TomTomsite vinden waar ik ideeën kan aandragen.

Die knop dus, vanaf of anders...

7 uur geleden zei wy2:

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb "Hallo TomTom" uit staan. Ik vond dat TomTom te vaak dacht dat ik iets vroeg. Ik vind nog steeds dat een simpele extra knop op de display veel zou oplossen, maar ik kan nergens op de TomTomsite vinden waar ik ideeën kan aandragen.

Dat is mij ook al een paar keer overkomen, dat mijn Go Premium 5'' opeens vraagt : waar wilt u naartoe....of zoiets...en ik heb nooit iets aangezet, ga dat meteen even controleren.

Op 18-7-2020 om 00:49 zei BramvT:

Dat is mij ook al een paar keer overkomen, dat mijn Go Premium 5'' opeens vraagt : waar wilt u naartoe....of zoiets...en ik heb nooit iets aangezet, ga dat meteen even controleren.

Inderdaad stond die optie AAN (dus uitgezet), ik weet zeker dat ik hem nieuw uit de doos niet heb aangezet, dus blijkbaar doet Tomtom dat al af fabriek?

Op 22-7-2020 om 22:43 zei BramvT:

Inderdaad stond die optie AAN (dus uitgezet), ik weet zeker dat ik hem nieuw uit de doos niet heb aangezet, dus blijkbaar doet Tomtom dat al af fabriek?

Ik moet er toch weer op terugkomen, stond vanmiddag stil bij de havens van Antwerpen, klaar om op THUIS te klikken....hoor ik opeens een piep en begint de Tomtom weer de vraag te stellen : Wil je naar huis, ja of nee.:crazy:

Dus het maakt blijkbaar niet uit of je die optie uit hebt gezet.:wacko:

Deze vraag komt niet vanuit de stembesturing.

Dit komt vanuit de optie om de voorgestelde bestemmingen te gebruiken. Wanneer je bijvoorbeeld regelmatig om bijna dezelfde tijd naar huis gaat zal de TomTom deze bestemming gaan voorstellen.

Ik heb nog niet gevonden waar je dit kan uitzetten.

Deze optie zit dan niet op alle toestellen.... Mijn trucker 6200 heeft nog nooit op die mannier tegen mij gepraat........:tongue:

Op 7/25/2020 om 10:46 zei Tulpie:

Deze vraag komt niet vanuit de stembesturing.

Dit komt vanuit de optie om de voorgestelde bestemmingen te gebruiken. Wanneer je bijvoorbeeld regelmatig om bijna dezelfde tijd naar huis gaat zal de TomTom deze bestemming gaan voorstellen.

Ik heb nog niet gevonden waar je dit kan uitzetten.

Menu -> Instellingen -> Routeplanning:

Bovenste optie:

Als er geen route is gepland

Stel bestemmingingen voor          uit/aan

Succes,

Peter

Ik wil toch nog even terugkomen op het voorstel van diverse personen om bij tijdelijke onderbreking van de route-instructies de TomTom in de slaapstand te zetten. Dit lijkt misschien een goede manier maar het vervelende is dat ook TomTom Traffic en Mydrive wordt uitgeschakeld. Als ik na een periode de Route-instructies weer wil hervatten duurt het vaak lang voordat Traffic en MyDrive weer verbonden zijn. Mochten er dan situaties veranderd zijn in de verkeersdrukte of omleidingen dan krijg ik deze niet door. Met andere woorden, de meest efficiënte oplossing zou toch een extra knop moeten zijn om de route-instructie te onderbreken maar wel zicht houden op de kaart. Het zou overigens wel makkelijk zijn als je TomTom kan benaderen met ideeën. (weet iemand of en waar dit kan)

Ga naar de volgende pagina https://help.tomtom.com/hc/nl en meld je aan met je TomTom account.

Na het inloggen kan je een vraag gaan stellen of een suggestie doen aan TomTom.

Het duurt wel heel lang voordat je antwoord krijgt, dus geduld is in dit geval een schone zaak.

Succes 

54 minuten geleden zei Tulpie:

Ga naar de volgende pagina https://help.tomtom.com/hc/nl en meld je aan met je TomTom account.

Na het inloggen kan je een vraag gaan stellen of een suggestie doen aan TomTom.

Het duurt wel heel lang voordat je antwoord krijgt, dus geduld is in dit geval een schone zaak.

Succes 

bedankt, ga ik doen