wy2

Navigatie tijdelijk onderbreken

31 posts in this topic

6 uur geleden zei wy2:

Ik wil toch nog even terugkomen op het voorstel van diverse personen om bij tijdelijke onderbreking van de route-instructies de TomTom in de slaapstand te zetten. Dit lijkt misschien een goede manier maar het vervelende is dat ook TomTom Traffic en Mydrive wordt uitgeschakeld. Als ik na een periode de Route-instructies weer wil hervatten duurt het vaak lang voordat Traffic en MyDrive weer verbonden zijn. Mochten er dan situaties veranderd zijn in de verkeersdrukte of omleidingen dan krijg ik deze niet door. Met andere woorden, de meest efficiënte oplossing zou toch een extra knop moeten zijn om de route-instructie te onderbreken maar wel zicht houden op de kaart. Het zou overigens wel makkelijk zijn als je TomTom kan benaderen met ideeën. (weet iemand of en waar dit kan)

De knop om de gesproken instructies te onderbreken is er gewoon. Als je die indrukt gaat de navigatie gewoon door maar hoor je 'm niet meer. 

tijdens navigatie knop met vier puntjes (menu), daarna icoontje van hoofdje met tekstballonnetje met pijltje omhoog.

Of ik begrijp de probleemstelling niet... in dat geval heb ik niks gezegd 

7 minuten geleden zei Naik:

De knop om de gesproken instructies te onderbreken is er gewoon. Als je die indrukt gaat de navigatie gewoon door maar hoor je 'm niet meer. 

tijdens navigatie knop met vier puntjes (menu), daarna icoontje van hoofdje met tekstballonnetje met pijltje omhoog.

Of ik begrijp de probleemstelling niet... in dat geval heb ik niks gezegd 

Ik zou met zo weinig mogelijke handelingen (veiligheid) de navigatie (dus ook de route) willen uitschakelen (maar kaart moet zichtbaar blijven). Waarbij eventuele routepunten en eindbestemming in het geheugen blijven. Nadat ik een knop heb ingedrukt wordt de route weer berekend aan de hand van de dan geldende verkeerssituatie. Soms is het ook wel eens handig om van te voren een bestemming in te voeren, waarbij het eerste deel bekend is en dan op het laatste moment (met knop) de bestemming weer te activeren. Ik weet dat ik binnen het menu ook naar vorige bestemmingen kan zoeken maar ik wil onder het rijden niet te veel handelingen binnen het menu verrichten.

Tja, dat is iets wat er momenteel niet in zit. Je kan navigeren naar een eindpunt, of een route via meerdere punten rijden, waarbij hij altijd naar de eerstvolgende bestemming navigeert. Als je vervolgens van de aangegeven route afwijkt herberekent hij en als je van de instructies af wilt kan je deze uitzetten. 

De navigatie pauzeren is er niet bij.

Je kan natuurlijk wel kijken of je voor je gaat rijden je route op kan slaan en deze na onderbreking weer in kan laden, moet je dan wel weer de tussenpunten waar je al geweest bent weer met de hand verwijderen.

Het is niet iets simpels waar je om vraagt. :wink:

30 minuten geleden zei Naik:

Tja, dat is iets wat er momenteel niet in zit. Je kan navigeren naar een eindpunt, of een route via meerdere punten rijden, waarbij hij altijd naar de eerstvolgende bestemming navigeert. Als je vervolgens van de aangegeven route afwijkt herberekent hij en als je van de instructies af wilt kan je deze uitzetten. 

De navigatie pauzeren is er niet bij.

Je kan natuurlijk wel kijken of je voor je gaat rijden je route op kan slaan en deze na onderbreking weer in kan laden, moet je dan wel weer de tussenpunten waar je al geweest bent weer met de hand verwijderen.

Het is niet iets simpels waar je om vraagt. :wink:

Bedankt voor het meedenken. Ik heb mijn suggestie ook aan TomTom doorgegeven.

Op 26-7-2020 om 13:49 zei Naik:

Menu -> Instellingen -> Routeplanning:

Bovenste optie:

Als er geen route is gepland

Stel bestemmingingen voor          uit/aan

Succes,

Peter

En bedankt, Peter....die stond bij mij aan en dus uitgezet.:good:

Vroeger (nou ja, 10 jaar geleden of zo) kon je een nieuwe Tomtom Go zo uit de doos op het raam klikken en de meeste instellingen stonden meteen goed...maar nu ben je een half jaar verder nog steeds opties aan het uit en aanklikken. (vooral uit dus) 

30 minuten geleden zei BramvT:

En bedankt, Peter....die stond bij mij aan en dus uitgezet.:good:

Vroeger (nou ja, 10 jaar geleden of zo) kon je een nieuwe Tomtom Go zo uit de doos op het raam klikken en de meeste instellingen stonden meteen goed...maar nu ben je een half jaar verder nog steeds opties aan het uit en aanklikken. (vooral uit dus) 

Meer toeters en bellen wil niet altijd zeggen dat het er beter op word :laugh: