Manusco

Oeps, foutje

7 posts in this topic

Tijdens mijn vakantie kreeg ik een melding dat er een nieuwe kaart (10.50) klaar staat.

Nu een paar dagen terug van vakantie probeer ik de kaart te downloaden. Maar, zodra ik aangeef te downloaden krijg ik direct een melding "Oeps een foutje, probeer het nogmaals".

Ik probeer inmiddels al een aantal dagen, verschillende keren per dag opnieuw de kaart te downloaden, maar helaas, de melding komt iedere keer weer terug. 

Voor zover ik kan beoordelen is wifi verbinding OK. 

Wie weet wat het probleem is, cq wat de doen?

Herman.

Het probleem weet ik zo 1,2,3 niet maar heb dat ook wel.
Na verloop van tijd gaat het toch wel goed.

Uiteindelijk, na meer dan een week het minimaal 4 x per dag te hebben geprobeerd zonder goed resultaat, mijn systeem maar gereset. Dit schijnt te hebben gewerkt, het systeem staat nu te downloaden.

Alweer een min punt voor TomTom. Het gaat wel heel hard nu met de minpunten !!!

Vaak ligt het gewoon aan je PND nu dus ook een reset en opgelost.

Wij rijden al 24 jaar met een TT dus heb het 1 en ander wel meegemaakt 
uiteindelijk altijd opgelost.

Klopt, maar ook ik als trouwe professionele Tomtom gebruiker door de jaren heen, moet ook eerlijk toegeven dat het steeds minder gaat met Tomtom........

Even off topic, ja, inderdaad TomTom heeft het niet makkelijk, maar toch bestaan ze nog steeds en doen ze hun best.

Enkele jaren geleden, toen ik nog een PND had, was er zelfs sprake van dat TT de PND's afdeling ging sluiten. Om deze reden en omdat ik mijn telefoon natuurlijk altijd bij me heb, had ik mijn PND van de had gedaan. En toch nog steeds bestaan TT's PND's nog steeds ;).

Klopt inderdaad.

Maar eerlijkheid halve moet ik ook eerlijk bekennen dat ik, als al jarenlang Tomtom gebruiker van het eerst uur moet zeggen dat de systemen lang niet meer zo gebruiksvriendelijk meer zijn als de series van pak hem beet 5 jaar geleden.

Zeker de truck versie (die ik dagelijks gebruik) kon je toen nog veel meer nuttige instellingen aanpassen, en kon je bijvoorbeeld zelf icoontjes bij eigen POI's plaatsen en wegen zelf (de)blokkeren als die nodig mocht zijn.

En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.

Maar Tomtom heeft in mijn ogen nog steeds de mooiste kaarten.

In mijn personen auto gebruik ik de Tomtom GO app in combinatie met Apple CarPlay, actueler dan de onboard navigatie van mijn Peugeot.

Zeker weten dat Tomtom daar veel klanten door is kwijt geraakt.

Edited by cortrans14
toevoeging