Manusco

Help, update niet zichtbaar.

17 posts in this topic

Ik word er moedeloos van, weer een probleem met updaten. 

Als ik mijn systeem ( Go 5200) opstart krijg ik een melding dat er een update (kaarten Europa) beschikbaar is.

Klik ik dan op "update uitvoeren" kom ik in het menu update's. En daar zie ik geen kaarten staan die beschikbaar zouden zijn.

Alles werkt goed, en WIFI / Bleutooth zijn ingeschakeld, en volgens het systeem verbonden.

Hoe kom ik en waar vind ik mijn update (volgens mij kaart 1055) ????

Probeer het eens met een harde reset te geven??

Graag uitleg, wat en hoe doe ik  een harde reset ?

Bij mijn 6200 doe ik een hard reset door de aan/uit knop net zolang vast te houden totdat je het trommelgeroffel  hort, misschien bij jouw ook zo.

Edited by Bika

OK, een normale opstart dus. Al verschillende keren gedaan, maar dit helpt niet. De update blijft onzichtbaar.

Edited by Manusco

Nee geen normale opstart maar lang vasthouden 

Gedaan. En nu wordt het nog leuker.

Zodra ik het systeem heb opgestart krijg ik een melding: Voordat u het systeem gebruikt moet u een kaart downloaden. Zodra ik dat doe krijg ik een melding : geen WIFI. 

Maar ik kom niet bij de WIFI om deze te controleren of wat dan ook, want voordat ik daar heen kan moet ik : eerst een kaart downloaden.

Maar ik kan niet downloaden zonder wifi, dus..... enz. enz.

Ik wordt inmiddels doodziek van TomTom. Het is iedere keer weer iets met de update.  Maar goed, hoe nu verder??

Wifi instellen lukt niet zonder eerst een kaart te downloaden, maar downloaden lukt niet zonder Wifi.

Ik kan een harde reset zonder problemen uitvoeren, doe ik vaak na een grote update.
Ik denk nu dat een telefoontje richting tomtom de enige weg kan zijn.

OK, voor zover bedankt. Ga morgen wel bellen met TomTom. Denk dat het geen vriendelijk gesprek wordt. Zal proberen mij in te houden.

Ik denk dat je het beter wel vriendelijk kan houden mijn ervaring is dat men zeer behulpzaam is en je graag wil helpen
je probleem op te lossen. Ik heb al 24 jaar een tomtom en de 1e waren echt niet zo als ze nu zijn.
Veel problemen gehad maar altijd bij TT gebleven er er geen spijt van.
De 1e apparaten werden in 1e instantie niet goed opgeladen, kregen we allemaal een nieuwe krachtige
oplader toegestuurd, welke ik nu nog steeds gebruik voor mijn 6200.

Ik heb in mijn Seat Arona vaste navigatie moet er niet aan denken om daar mee op stap te gaan,
leuk voor kleine stukje, heb ze vaak samen aanstaan.

Ok, het is wel duidelijk dat de aanwezige kaart corrupt is. Kan wel eens gebeuren. En omdat de TomTom niet goed opstart kan je geen gebruik maken van WiFi, hoeft ook nog geen probleem te zijn. 

Hier komt het oude Mydrive connect weer om de hoek kijken. Zorg dat de laatste versie is geïnstalleerd en sluit je TomTom met usb aan op je computer. Probeer nu de update met Mydrive Connect.

Lukt het nog steeds niet zorg dan dat je Mydrive Connect open hebt, de accu van de TomTom vol is en je deze in je handen hebt, maar niet met de usb met je computer verbonden.

De volgende handeling zorgt ervoor dat je TomTom in een soort van restore modus komt en via Mydrive Connect word de inhoud van je TomTom vergeleken met wat er volgens de server in theorie op jouw TomTom zou moeten staan en of dit in orde is, is dit niet het geval word als het ware de juiste inhoud teruggeschreven jaar jouw TomTom.

Hoe doe je dit:

Houdt de aan/uit knop van je TomTom net zo lang ingedrukt tot er na de trommel reset een zwart scherm met witte lettertjes verschijnt.

Nu komt de truuk die enige oefening vereist, het kan dus flink wat pogingen kosten voor je de timing goed hebt maar dat kan geen kwaad...

Laat op het zwarte scherm met de lettertjes de aan-uit knop los, en druk daarna dezelfde knop drie keer in.

De timing is als volgt: de tijd tussen het indrukken moet gelijk zijn, niet langer duren dan 1 seconde maar ook weer niet te snel zijn (Het is echt een truukje)

Doe je het niet goed probeert je TomTom gewoon op te starten en moet je het overnieuw doen

Doe je het goed, krijg je een plaatje in beeld van een draaiend tandwiel. Op een gegeven moment krijg je een plaatje waaruit je op kunt maken dat je je TomTom nog niet aan je computer aan moet sluiten en dat veranderd in een plaatje dat je verteld dat je de usb kabel aan moet sluiten.

Heb je een goedwerkende Mydrive Connect word nu de inhoud van jouw TomTom geverifieerd met de inhoud van de server en indien nodig bijgewerkt. Dit kan enige tijd duren.

Dit is als het terugzetten van een backup, dus je krijgt je TomTom weer met jouw poi's en instellingen terug.

Probeer maar, en veel succes.

Peter.

Bedankt voor de reactie. Ga er vanmiddag maar eens voor zitten.

Op 3-9-2020 om 22:01 zei Bika:

Ik heb al 24 jaar een tomtom en de 1e waren echt niet zo als ze nu zijn.

Al 24 jaar (?)....bij mijn weten zijn de eerste One en Go (nog met een echte harddisk en dikke buik) van rond 2003, kan ook nog iets eerder zijn, toen reed ik nog met het Shell boek en landkaarten (the horror als ik daar nog aan terugdenk) en in 2004 dan de MIO PDA met TT Navigator, waarvan het scherm BLEEF ronddraaien als je wat te dichte bebouwing om je heen had....heb 3 jaar gereden met die MIO tot in 2007 mijn eerste One v2 en toen lid geworden van de voorganger hier (JouwNav).

Maar jij had er al eentje in 1996 ?

7 uur geleden zei BramvT:

Al 24 jaar (?)....bij mijn weten zijn de eerste One en Go (nog met een echte harddisk en dikke buik) van rond 2003, kan ook nog iets eerder zijn, toen reed ik nog met het Shell boek en landkaarten (the horror als ik daar nog aan terugdenk) en in 2004 dan de MIO PDA met TT Navigator, waarvan het scherm BLEEF ronddraaien als je wat te dichte bebouwing om je heen had....heb 3 jaar gereden met die MIO tot in 2007 mijn eerste One v2 en toen lid geworden van de voorganger hier (JouwNav).

Maar jij had er al eentje in 1996 ?

Ik dacht dat de 1e in 1996 was maar kan me vergissen een TT 300 was mijn 1e met dikkebuik

10 uur geleden zei Bika:

Ik dacht dat de 1e in 1996 was maar kan me vergissen een TT 300 was mijn 1e met dikkebuik

Voorjaar 2004 staat er in Wiki :wink:

https://nl.wikipedia.org/wiki/TomTom

Update: Het is mij gelukt om via de computer en MyDrive Connect mijn systeem weer ok te krijgen.

@Naik, bedankt !