Bika

TomTom GO Camper

28 posts in this topic

• Universele montagekit, draagtas en antidiefstalbescherming

Wat houd die antidiefstalbescherming in?

Allereerst welkom op ons forum.

Blijkbaar is er een "bug" in het besturingssysteem gekomen.

Op dit forum worden geen illegale behandeld, maar Google is uw vriend voor een ander stuur systeem te vinden.

Ook wil een harde reset nog wel eens helpen......

Probeer dan eens om het stuur progamma te verwijderen, als het goed is zal die dan weer opnieuw gedownload worden........

Probeer eens de aan/uit knop lang ingedrukt te houden. 

Net zolang ingedrukt houden tot het tromgeroffel komt en dan nog steeds blijven indrukken totdat er een zwart scherm met tekst verschijnt.

Nu de TomTom uitschakelen en opnieuw starten.

Als het goed is heeft de TomTom zich dan gereset.

Wel langer blijven vasthouden na het tromgerofffel. Kan vrij lang duren.. 

Op 6-11-2021 om 16:57 zei Tulpie:

Probeer eens de aan/uit knop lang ingedrukt te houden. 

Net zolang ingedrukt houden tot het tromgeroffel komt en dan nog steeds blijven indrukken totdat er een zwart scherm met tekst verschijnt.

Nu de TomTom uitschakelen en opnieuw starten.

Als het goed is heeft de TomTom zich dan gereset.

Om je tomtom na deze actie die jij schetst te willen herstellen moet je als dat zwarte scherm er is 3 maal snel op de aan/uit knop drukken volgens mij. Dan gaat hij in recovery modus. 

@meijer,

Een aantal maanden geleden had ik ook een probleem met mijn Go5200, en kreeg ook het advies het systeem op dezelfde manier te resetten. Ik ben toen ongeveer een uur !! bezig geweest eer het lukte de startknop op het juiste moment 3x in te drukken. Mijn advies: Neem er de tijd voor, ga er rustig voor zitten en blijf proberen. De aanhouder wint ( in mij geval is het gelukt). 

Krijg na het tromgeroffel het tandwieltje

Wel 1000 keer gedaan maar steeds het zelfde

Net of hij in slaapstand gaat en verbinding met de pc stopt

En toch doet u het dan niet goed, je moet inderdaad op het juiste moment 3x snel achter elkaar de aan/uit knop indrukken....

als dat zwarte scherm er is 3 maal snel op de aan/uit knop drukken 

Maar ik krijg dat zwarte scherm niet gaat direkt in de herstel modus

2 uur geleden zei meijer:

als dat zwarte scherm er is 3 maal snel op de aan/uit knop drukken 

Maar ik krijg dat zwarte scherm niet gaat direkt in de herstel modus

Dan hou je de knop niet lang genoeg ingedrukt misschien?

Er zijn hier genoeg TomTom-kenners, maar het is wat lastig communiceren zo heen en weer. Heb je de helpdesk van TomTom zelf al geprobeerd?

Kom hier niet verder geen tomtom kenners

Als jij van mening bent dat hier geen tomtom kenners zitten snap ik niet waarom je dan überhaupt hier deze vraag stelt.

Jammer, dat je zo reageert. We proberen je met onze kennis te helpen, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd.

Citaat

Tja, ik gaf al aan dat het opstarten op deze manier idd moeilijk gaat. Maar om dan te zeggen dat er hier ( op een TomTom forum) geen TomTom kenners zijn........:angry:

Een andere mogelijkheid is wellicht TomTom connect. Bij dit programma sluit je het systeem aan op de computer, en kan je misschien op die manier bestanden verwijderen en opnieuw downloaden.

Edited by Manusco
aanvulling

1 uur geleden zei Tulpie:

Jammer, dat je zo reageert. We proberen je met onze kennis te helpen, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd.

Inderdaad heel jammer weer, ik lees (met mijzelf ook meegerekend toch 5 mensen die hun hulp aanbieden, dus hoezo geen Tomtom kenners???????

Dat u geen geduld heeft, en dat het daarom dus niet lukt, schuift u ons in de schoenen.

Helaas kunnen wij er ook niets aan doen dat Tomtom het zo raar ingebouwd heeft, maar wij bieden wel degelijk onze hulp aan......

5 uur geleden zei meijer:

Dan bellen naar de helpdesk

Dit is niet zomaar opgelost

Op 11-11-2021 om 12:39 zei meijer:

Flauwe reactie.. volgens mij wordt wel degelijk opties aangedragen. 

En meerdere keren hebben die bewezen dat daarmee problemen werden verholpen. 

Maar zoals gemeld.. het kan ook dieper zitten waar hulp van de helpdesk voor nodig is. Ook hier zijn wij geen tovenaars.

Edited by Hensepens

Op 11-11-2021 om 12:39 zei meijer:

Er zitten hier genoeg Tomtom ervarings-deskundigen (zo wil ik ze noemen), die soms al 15 jaar of nog langer op dit forum zitten (10 jaar geleden was dat nog Jouw.Nav)...toen werden nog meerdere merken navigatie besproken zoals Garmin, Navigon, MIO e.d. (en Tomtom uiteraard), toen is het forum gesplitst en dit is alleen nog voor Tomtom toestellen geworden.

Jouw model heeft misschien een specifiek probleem, waar je toch echt de deskundigen in de fabriek zelf moet zien te spreken...wij hebben in al die jaren (ik 14 jaar op dit forum) genoeg problemen besproken en soms wisten enkele handige Harrie's hier iemand te kunnen helpen, of ontdekten andere weer kaartfouten, opstartproblemen van de diverse types enz enz.

Zo ken ik het lid Tulpie dus als iemand die de afgelopen jaren al vaker met goede oplossingen aan kwam zetten en er zijn er meer...dus je opmerking ''geen tomtomkenners'' slaat nergens op helaas.:sad: