corne64

GO Discover

50 posts in this topic

Nieuwe modellen beschikbaar, waaronder een 7 inch model.

TomTom GO Discover

Upgrade your drive.

TomTom GO is nu nog groter, sneller en slimmer. Met het grote scherm in HD, een snellere processor en vernieuwde LIVE services, maakt TomTom GO Discover navigeren prettiger en gemakkelijker dan ooit.

Jammer dat er geen simkaart in zit anders had ik het wel geweten

Tja, streamen via de eigen internet via je telefoon vindt ik ook geen oplossing.

Daarom ben ik ook zo blij met mijn trucker 6000 van nu 5 jaar oud, met ingebouwde sim......

Ik heb de 6200 met ook sim erin, zonder sim is geen optie

15 uur geleden zei Bika:

Ik heb de 6200 met ook sim erin, zonder sim is geen optie

Wel een optie, maar geen goede:clapping:

18 minuten geleden zei cortrans14:

Wel een optie, maar geen goede:clapping:

zo kan je het ook zeggen ja, maar wie gebruikt dat dan nog zonder SIm erin???

Ik zie ook dat  1 jaar live flitsers bij die van ons is het Lifetime flitsers

Op 6-2-2021 om 11:07 zei Bika:

Ik zie ook dat  1 jaar live flitsers bij die van ons is het Lifetime flitsers

Klopt, hij is voor €50,- minder te koop met een jaar flitsers/file info, en voor €50,- extra met lifetime (zoals ik hem ook heb.....)

21 minuten geleden zei cortrans14:

Klopt, hij is voor €50,- minder te koop met een jaar flitsers/file info, en voor €50,- extra met lifetime (zoals ik hem ook heb.....)

Ok

Ik gebruik momenteel een TT Go Premium.

Ik maak geen gebruik van de ingebouwde simkaart omdat er in België nog al wat problemen zijn met 2G op bepaalde plaatsen.

Van mijn smartphone met 4G heb ik een hotspot gemaakt en de TT wordt via zijn ingebouwde WiFi zo met mijn smartphone verbonden.

Dit werkt perfect. Ik krijg steeds heel snel meteen alle verkeersinfo binnen in de TT.

Volgens een beperkte (engelse) handleiding van de nieuwe TT Go Discover zou de verbinding met de smartphone enkel nog via bluetooth kunnen gebeuren en zou de ingebouwde WiFi van de TT enkel dienen voor updates te installeren?

Weet iemand hier al iets meer over?

Mvgr Eddy

17 uur geleden zei Pluche:

Ik maak geen gebruik van de ingebouwde simkaart omdat er in België nog al wat problemen zijn met 2G op bepaalde plaatsen.

Van mijn smartphone met 4G heb ik een hotspot gemaakt en de TT wordt via zijn ingebouwde WiFi zo met mijn smartphone verbonden.

Dit werkt perfect. Ik krijg steeds heel snel meteen alle verkeersinfo binnen in de TT.

Volgens een beperkte (engelse) handleiding van de nieuwe TT Go Discover zou de verbinding met de smartphone enkel nog via bluetooth kunnen gebeuren en zou de ingebouwde WiFi van de TT enkel dienen voor updates te installeren?

Mvgr Eddy

Ik heb zowel een garmin dezl LGV 800 als TomTom discover 7 inch.

Laatst problemen met mijn iphone wat data verbinding betreft. Dan heb je dus helemaal niks geen info.

In een andere wagen gebruik ik via een oudere smartphone (zonder simkaart) de nieuwe TT Go Navigatie Android.

Via wifi gekoppeld aan de hotspot van mijn nieuwe smartphone.

Kost mij 8.99 euro per 6 maand.

Lijkt enorm op de nieuwe Discover.

Ook wekelijks nieuwe kaartupdates via wifi.

Verder zijn flitspaalmeldingen en life-verkeersmeldingen inbegrepen in deze abo-prijs.

Misschien beter voorlopig verder doen met deze TT Android-app.

Groetjes Eddy

Op 13-2-2021 om 18:28 zei Pluche:

Mvgr Eddy

Ik HAD een TT Premium met ingebouwde SIMkaart...en telkens als ik naar Belgie moest, stopte de file info (bekende kruisje) en dat bleef in heel Belgie zo, waar ik ook naartoe moest (ik ben koerier)...iets wat ik ook al had met de vorige Go modellen zoals de Go1005, de Go 950, dus ik had er al jaren last van.

Dus vorig jaar een Go Essential (6 inch) aangeschaft zonder SIMkaart maar wel met Bluetooth en Wifi.....en nu krijgt deze zijn file berichten (HDTraffic) via mijn  Motorola Smartphone binnen met 4G....en dat werkt tot nu toe perfect, ben ook 2x naar Duitsland geweest de afgelopen 2 weken en ook daar meteen live verbinding (heb een KPN abonnement op mijn smartphone), terwijl de ingebouwde Vodafone SIM het over de grens vaak liet afweten.

Maar ik moet wel genoegen nemen met een veel minder snel rekende processor, want die van de Premium is veel sneller met zoeken enz. en dus merk je dat ook op rotondes waar je snel overheen aan het rijden bent.

Maar iemand hier zei dat je bij de Premium ook via je Smartphone de filemeldingen kan binnenhalen....want eigenlijk heb ik wel heimwee naar de snelle Premium.:blush:

Ik gebruik inderdaad de TT Go Premium via wifi-verbinding met mijn smartphone.

Op de smartphone hotspot activeren.

Op de TT Wifi-verbinding selecteren (zoals voor het updaten van kaarten) en GPRS staat dan inactief op de TT.

In de lijst van beschikare wifi-netwerken op de TT vind je dan de hotspot van je smartphone terug en die kan je dan gewoon selecteren.

Werkt prima. Zeer snel verbonden via de 4G van je smartphone.

Ik had eergisteren de Discover 6 inch binnen gekregen, de Essential 6 inch verkocht (de Discover zou sneller werken)....maar wat een gedoe zeg om een Live verbinding tot stand te brengen tussen mijn mobiel met die Discover....met de Essential werkte het meteen en gisteren dacht ik dus dat HDT werkte, maar dat bleek niet het geval en laat er nu juist bij de Benelux en Ketheltunnel enorme files staan (hoorde op de radio 7 tot 10 km file)..dus 1 en al narigheid onderweg...was trouwens rond heel R'dam een puinhoop, moest naar de Vondelingenweg (Shell).

Dus ik heb hem vanmorgen ingepakt en zend hem retour naar Bol.com....nog nooit een zo'n slecht werkend product van Tomtom te hebben gekocht, de meesten mochten meteen blijven...dus mensen, pas op met het kopen van een Discover.....overigens ook een totaal anders werkend menu, zat mij rot te zoeken onderweg...dat was dus eens maar nooit weer een Discover !!:angry:

Moet wel een vervanger hebben met 6 inch scherm (want dat bevalt mij wel)...de go 620 zou een optie zijn voor mij (wie heeft er ervaring mee?)

Tja, ik zweer bij een apparaat met ingebouwde sim, dan heb je dat gedoe niet met koppelen aan de telefoon

23 uur geleden zei BramvT:

Ik had eergisteren de Discover 6 inch binnen gekregen, de Essential 6 inch verkocht (de Discover zou sneller werken)....maar wat een gedoe zeg om een Live verbinding tot stand te brengen tussen mijn mobiel met die Discover....met de Essential werkte het meteen en gisteren dacht ik dus dat HDT werkte, maar dat bleek niet het geval en laat er nu juist bij de Benelux en Ketheltunnel enorme files staan (hoorde op de radio 7 tot 10 km file)..dus 1 en al narigheid onderweg...was trouwens rond heel R'dam een puinhoop, moest naar de Vondelingenweg (Shell).

Dus ik heb hem vanmorgen ingepakt en zend hem retour naar Bol.com....nog nooit een zo'n slecht werkend product van Tomtom te hebben gekocht, de meesten mochten meteen blijven...dus mensen, pas op met het kopen van een Discover.....overigens ook een totaal anders werkend menu, zat mij rot te zoeken onderweg...dat was dus eens maar nooit weer een Discover !!:angry:

Moet wel een vervanger hebben met 6 inch scherm (want dat bevalt mij wel)...de go 620 zou een optie zijn voor mij (wie heeft er ervaring mee?)

Koppelen van een discover met een gsm is kinderlijk eenvoudig .Ook een 620 moet je met je gsm verbinden. Tomtom is denk ik helemaal gestopt met het maken van connected devices.Jammer genoeg.Ik werk al tijdje met een Discover, en het andere menu wen je snel aan.Wat veel belangrijker is, is dat een discover echt vele vele malen sneller is dan bv een 620.

Op 2-5-2021 om 12:07 zei corne64:

Koppelen van een discover met een gsm is kinderlijk eenvoudig .Ook een 620 moet je met je gsm verbinden. Tomtom is denk ik helemaal gestopt met het maken van connected devices.Jammer genoeg.Ik werk al tijdje met een Discover, en het andere menu wen je snel aan.Wat veel belangrijker is, is dat een discover echt vele vele malen sneller is dan bv een 620.

Tsja, zoals ik al schreef, dat was precies de reden dat ik hem kocht (snellere processor).....ik schrijf niet voor niks de problemen op die ik ondervond, met vorige toestellen (zoals de Essential) had ik dit niet...uit de doos vrijwel meteen werken en zo hoort het ook.

Ik ben nu eenmaal geen beginner met Tomtom, gebruik hem dagelijks zoals wel bekend.

Vanavond komt de Go 620 binnen....de Premium met ingebouwde SIM van Vodafone hoef ik ook niet meer, met telkens weer het gedonder bij het passeren van de grens (Belgie vooral), had de Essential totaal geen probleem mee (ik zit bij KPN met de mobiel en dus werkt Live daar ook mee).

Wat ik mij dan weer afvraag Bram, hoeveel mb bent u gemiddeld kwijt aan het data verbruik van de live service????

6 uur geleden zei cortrans14:

Wat ik mij dan weer afvraag Bram, hoeveel mb bent u gemiddeld kwijt aan het data verbruik van de live service????

Ik heb een SIM only van KPN (eigenlijk nog Telfort, maar die zijn samen gegaan met KPN) met 500 belminuten en 1gb data voor 16 euro per maand en hoef nooit bij te betalen...ik meen iets gelezen te hebben dat je bij veelvuldig gebruik van een Tomtom op 100mb p/m zit of zo, maar pin mij daar niet op vast.

Ben vanavond overigens de Go 620 wezen ophalen in Leiden, was van een man van in de 80 die hem niet meer gebruikte (100 euro mocht ik hem meenemen)....voor zijn deur meteen alles aangemeld (telefoon, account enz) en kreeg meteen de filemeldingen te zien (dus live verbinding) en heb ook nog eens Livetime flitsers....die Essential was namelijk na 6 maanden al afgelopen (niet alles goed gelezen dus:blush:)....nou ja, mag hij dan een tikkeltje trager zijn dan die Discover, maar heb dit liever met alles goed werkend (heb zelfs de World editie, maar wat moet je daarmee).

En thuis uiteraard meteen alles ge-updated, wifi instellen en 9gb aan data stond klaar.:smile:

oké, dat valt dus nog wel mee ja. Ik ben altijd bang dat het veel data slurpt vandaar. Succes met de 620 dan maar Bram, dat ie nog lang mee mag gaan.

Mijn trucker 6000 heb ik inmiddels bijna 6 jaar nu, dus zal ook wel binnenkort de geest gaan geven (even afkloppen:clapping:)

Ben er nog niet uit, welk type het dan worden gaat......

Edited by cortrans14

35 minuten geleden zei cortrans14:

oké, dat valt dus nog wel mee ja. Ik ben altijd bang dat het veel data slurpt vandaar. Succes met de 620 dan maar Bram, dat ie nog lang mee mag gaan.

Mijn trucker 6000 heb ik inmiddels bijna 6 jaar nu, dus zal ook wel binnenkort de geest gaan geven (even afkloppen:clapping:)

Je zou denken aan de Go Professional 6250 met ook ingebouwde SIM....ben er nog niet uit of er ook een type bestaat zonder SIM, zodat je file-info via de Telefoon ontvangt.

Op 3-5-2021 om 16:52 zei cortrans14:

Dat verbruik is echt te verwaarlozen. Al scheelt dat wel per soort tomtom dat je hebt.

Hoe groter de radius is waarin je tomtom traffic ziet, des te hoger het verbruik.

Blijf het vaag vinden dat het ene model bij Lille wel incidenten ziet, en het andere model niet. Gekeken vanuit tilburg waar ons bedrijf zit.

Ik heb nu een webfleet 8475 pro  truck die waarvan de radius veel groter is dan van het nieuwe nieuwste truck model.

Op 4-5-2021 om 15:59 zei cortrans14:

Zou nog even wachten met het kopen van een nieuw device............................

Zolang de trucker 6000 het nog doet blijft die mijn voorkeur hebben Cornè, en komt er nog niets anders.