corne64

GO Discover

50 posts in this topic

de uitvoering met ingebouwde sim zal wel weer 100,- duurder worden gok ik zo

Edited by cortrans14

Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Go 620 (Live traffic werkt elke keer goed)...ben nog steeds blij dat ik die Discover terug heb gestuurd...gelukkig via een goede zaak gekocht dus binnen een week centjes retour.:wink:

Mocht Tomtom later nog met een sneller model komen qua processor (dus net als de Premium) met alleen Live via de Smartphone, dan kijken we wel weer.

Op 13-6-2021 om 22:46 zei BramvT:

Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Go 620 (Live traffic werkt elke keer goed)...ben nog steeds blij dat ik die Discover terug heb gestuurd...gelukkig via een goede zaak gekocht dus binnen een week centjes retour.:wink:

Mocht Tomtom later nog met een sneller model komen qua processor (dus net als de Premium) met alleen Live via de Smartphone, dan kijken we wel weer.

Die is er nu.

7 uur geleden zei corne64:

Die is er nu.

En welk model is dat dan?

ook de Go Expert, gok ik

24 minuten geleden zei cortrans14:

ook de Go Expert, gok ik

Idd.

18 uur geleden zei cortrans14:

ook de Go Expert, gok ik

Kost 450 euro en heb ik niet nodig voor mijn Kangoo bestel...is vooral voor vrachtauto's. :wink:

klopt inderdaad, de Go Expert is een specifiek Truck navigatie systeem, ook te gebruiken voor bussen en (grote) campers

Goedenavond, ik heb een tijdje niet op het forum gezeten want na wat tomtoms ging ik tomtom op mijn telefoon gebruiken. Een andere auto gekocht en ik wilde toch een nieuwe navigatie en zojuist kwam de Tom Tom Go Discover 7 binnen. Coolblue adviseerde als unieke combinatie een externe geheugenkaart op hun site. Maar ik zie helemaal niet waar die kan. Weet u misschien waar of dat het misschien niet kan? Dan gaat de kaart gauw terug. Dank voor uw bericht

5 minuten geleden zei arjanr:

Goedenavond, ik heb een tijdje niet op het forum gezeten want na wat tomtoms ging ik tomtom op mijn telefoon gebruiken. Een andere auto gekocht en ik wilde toch een nieuwe navigatie en zojuist kwam de Tom Tom Go Discover 7 binnen. Coolblue adviseerde als unieke combinatie een externe geheugenkaart op hun site. Maar ik zie helemaal niet waar die kan. Weet u misschien waar of dat het misschien niet kan? Dan gaat de kaart gauw terug. Dank voor uw bericht

Volgens mij kan die er ook niet in
TomTom navigatiesysteem Go Discover 7 inch | BCC.nl

Ja toch wel staat hier

Maximale capaciteit van de geheugenkaart 32 GB
Compatibele geheugenkaarten Micro SD
Edited by Bika
aanvulling

Bedankt Bika, daar staat het inderdaad ook... intern is er 32 gb maar ik zie nergens echt een ingang om nog een kaartje te plaatsen, vreemd. Ook ik geen enkele handleiding komt het voor. Wie weet . nog maar even ook bij tomtom support kijken

In de handleiding staat er niets over en ook op de site van TomTom bij de specs van de Discover kan ik het niet vinden.

Gezien de omvang van het interne geheugen (32 Gb) is een SD kaart, mocht die erin kunnen, volledig overbodig.

15 uur geleden zei arjanr:

Bedankt Bika, daar staat het inderdaad ook... intern is er 32 gb maar ik zie nergens echt een ingang om nog een kaartje te plaatsen, vreemd. Ook ik geen enkele handleiding komt het voor. Wie weet . nog maar even ook bij tomtom support kijken

Moet er wel zijn, dat SD card slot, zie foto....in de Raamhouder dus als ik het goed zie.

550x552.jpg

En met ingebouwde SIM dat is er toch nog niet of wel?

Op 14-7-2021 om 11:12 zei Bika:

En met ingebouwde SIM dat is er toch nog niet of wel?

Zover ik weet is de Discover er alleen met filemeldingen via de Smartphone.....overigens heb ik een tijdje geleden deze Tomtom afgeraden voor degenen die gewend zijn aan de oude menu indeling (en die graag willen houden), heb hem 1 dag in bezit gehad, 1 en al ellende met het aansluiten op mijn smartphone..een ander type menu waar ik niet mee overweg kon, dus snel retour gestuurd en nu naar volle tevredenheid de go 620 (heb daar toen een topic over gemaakt).

Als dat ''oude'' menu niet meer terugkomt in de volgende serie nieuwe Tomtom's dan hoop ik maar dat mijn Go 620 (6 inch scherm) het nog lang mag volhouden.

Het menu weet ik zo nog niet maar een ingebouwde SIm en dan de livetime update van kaarten en flitsers

zijn voor mij een must wat er bij moet zitten.
Anders overweeg ik maar eens wat anders.

Edited by Bika

Op 15-7-2021 om 13:32 zei BramvT:

...

Als dat ''oude'' menu niet meer terugkomt in de volgende serie nieuwe Tomtom's dan hoop ik maar dat mijn Go 620 (6 inch scherm) het nog lang mag volhouden.

Het nieuwe raster menu is optioneel. Je kunt het uitschakelen en dan heb je weer het reeds bekende linten.

8 uur geleden zei Hensepens:

Het nieuwe raster menu is optioneel. Je kunt het uitschakelen en dan heb je weer het reeds bekende linten.

Ohh?? :wacko:

Dat wist ik niet...hij startte vanuit de doos op met dat nieuwe menu en ben nergens een knop tegen gekomen om naar het ''oude'' menu te wisselen.

Blijft wel het punt dat ik urenlang bezig ben geweest om hem te koppelen aan mijn mobiel voor file info....wat uiteindelijk niet gelukt is.

Op 17-7-2021 om 00:29 zei BramvT:

Ohh?? :wacko:

Dat wist ik niet...hij startte vanuit de doos op met dat nieuwe menu en ben nergens een knop tegen gekomen om naar het ''oude'' menu te wisselen.

Blijft wel het punt dat ik urenlang bezig ben geweest om hem te koppelen aan mijn mobiel voor file info....wat uiteindelijk niet gelukt is.

Voordeel .. in oude menu krijg je ook weer batterij status, live status etc. te zien. In raster uitvoering zie je die niet... Vreemde keuze...

Mocht er een 7 Inch TT komen met ingebouwde sim en livetime maps en fileinfo dan stap ik over.

Ik word al drie jaar doodgegooid met aanbiedingen varierend van 20%-30% van TomTom om een nieuwe TomTom te kopen. Ik rij nog steeds met mijn Go 5000.
Eigenlijk begint deze écht te langzaam te worden, maar de hele 6000 serie is maar marginaal sneller (en nu niet meer verkrijgbaar) en eigenlijk is de Discover de eerste echte upgrade qua hardware. Maar ja... het gebrek aan een interne simcard.

Zodra ze daar een update voor hebben met simcard, ben ik erbij. Tot die tijd... dan maar de 5000. 

Hier ook zodra er een nieuwe komt met simkaart livetime kaarten en flitsers stap ik over naar een 7 inch

Anders een Premium? Zit tussen de 5000/600 reeks en Discover in . En.... Met simkaart

Op 20-8-2021 om 13:29 zei Hensepens:

Anders een Premium? Zit tussen de 5000/600 reeks en Discover in . En.... Met simkaart

Die is er volgens mij alleen in 5 en 6 inch.:smile: