BramvT

Nieuwe Navcore voor mijn Essential (en andere modellen?)

22 posts in this topic

Zie net, (toen ik mijn Tomtom aan had gezet) dat er een nieuwe Navcore klaar staat....ik ben al een aantal dagen ziek thuis (niet ernstig hoor), dus kan ook wel wel eerder zijn binnen gekomen.

Meerdere modellen die een nieuwe Navcore hebben?...en heeft iemand al verschillen opgemerkt? (het zal nog wel een aantal dagen duren voor ik weer op pad ga)

Applicatie versie : 20.12.0003.411 (0)

Dit is wat TomTom zegt:

Release date: 01-Mar-21
Version: 20.102.0003.411
This applies to: GO Comfort, GO Supreme, GO 520/620, GO 5200/6200, GO Camper, Rider 500/550, GO 520/620, GO 5200/6200, VIA 53

• We have implemented a workaround for users with unstable Bluetooth connectivity which will enable them to use live services again (TomTom Traffic and Speed Camera Alerts) and to sync content from the MyDrive app.

7 minuten geleden zei Ajee:

Dit is wat TomTom zegt:

Release date: 01-Mar-21
Version: 20.102.0003.411
This applies to: GO Comfort, GO Supreme, GO 520/620, GO 5200/6200, GO Camper, Rider 500/550, GO 520/620, GO 5200/6200, VIA 53

• We have implemented a workaround for users with unstable Bluetooth connectivity which will enable them to use live services again (TomTom Traffic and Speed Camera Alerts) and to sync content from the MyDrive app.

Vreemd....mijn Essential staat er niet bij.

Op 8-3-2021 om 20:50 zei BramvT:

ik ben al een aantal dagen ziek thuis (niet ernstig hoor), dus kan ook wel wel eerder zijn binnen gekomen.

Meerdere modellen die een nieuwe Navcore hebben?...en heeft iemand al verschillen opgemerkt? (het zal nog wel een aantal dagen duren voor ik weer op pad ga)

Applicatie versie : 20.12.0003.411 (0)

Beterschap, ik heb versie 20.1020003.411 op mijn 6200 staan

Edited by Bika

op mijn trucker 6000 staat dan weer versie: 20.100.0001.311 (0)

Ik heb ook de nieuwe kaart voor mijn  TT 6250 er op gezet maar dat duurde uren en anders maar hoog uit 20 min,zelfs een een kleine flitsupdate duurt een uur.

ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn want ik heb ook al een harde reset gedaan maar dat help ook niet.

Ik hoop dat iemand een antwoord weet want TomTom bellen gaat ook niet meer...

Teus,

3 minuten geleden zei Snetselaar:

Ik heb ook de nieuwe kaart voor mijn  TT 6250 er op gezet maar dat duurde uren en anders maar hoog uit 20 min,zelfs een een kleine flitsupdate duurt een uur.

ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn want ik heb ook al een harde reset gedaan maar dat help ook niet.

Ik hoop dat iemand een antwoord weet want TomTom bellen gaat ook niet meer...

Teus,

Misschien dat je verbinding wat trager was tijdens de update.
Ik doe grote update in de nacht smorgens klaar

Ik ben gestopt met updaten via Wifi. Werkt niet, traag, soms halverwege storing, geen verbinding etc. etc. etc.  Ik doe de updates nu via mijn laptop ( Mydrive Connect). Nu altijd goede en snelle verbinding. Ook de grootste updates snel en zonder probleem binnen.

Updaten bij Tomtom is zowiezo de laatste jaren een drama is mijn persoonlijke ervaring

Blijf het toch vreemd vinden want ik heb dezelfde wifi verbinding als anders en een flitsupdate was altijd binnen 1 min binnen en nieuwe kaarten ook maar sinds een 14 dagen niet meer,want hij loopt steeds vast tijdens downloaden.......

Ik wist niet dat ik mijn TT ook via Mydrive Connect kon updaten....

Dan moet ik dat de volgende keer maar eens proberen......

18 minuten geleden zei cortrans14:

Updaten bij Tomtom is zowiezo de laatste jaren een drama is mijn persoonlijke ervaring

Hier niet, gaat niet altijd snel maar loopt prima

Op 26-5-2021 om 19:41 zei Snetselaar:

Blijf het toch vreemd vinden want ik heb dezelfde wifi verbinding als anders en een flitsupdate was altijd binnen 1 min binnen en nieuwe kaarten ook maar sinds een 14 dagen niet meer,want hij loopt steeds vast tijdens downloaden.......

Ik wist niet dat ik mijn TT ook via Mydrive Connect kon updaten....

Dan moet ik dat de volgende keer maar eens proberen......

Een vaste kabelverbinding is meestal sneller dan Wifi...maar heb met 3 verschillende TT's met Wifi eigenlijk nooit last gehad via Wifi...heb een Ziggo 100 mbt verbinding, zal het bij de volgende kaart ook eens proberen met Mydrive via de PC (geen laptop maar desktop PC).

@BranvT, voor de duidelijkheid, niet Mydrive, maar Mydrive Connect. Programma'tje even apart downloaden.

Op 29-5-2021 om 15:59 zei Manusco:

@BranvT, voor de duidelijkheid, niet Mydrive, maar Mydrive Connect. Programma'tje even apart downloaden.

Oke, dank je:good:

Ik krijg al meer als een maand geen file meldingen meer.

Als ik bij info kijk geeft hij aan verkeersinfo geactiveerd en als ik bovenkant scherm op auto,s met kruisje druk krijg ik te zien Traffic service niet beschikbaar en druk je dan op Traffic geeft hij aan : Er zijn problemen met de toegang tot Tom Tom service. probeer het later op nieuw.  maar dat probeer ik al een maand lang en ook onderweg maar ik krijg geen file meldingen te zien .

Ik weet niet hoe ik dit weer goed krijg en hopelijk weet iemand de oplossing.......

Al een harde reset geprobeerd???

Bij mij heeft het toen geholpen om in het menu terug te gaan naar fabrieksinstellingen, helaas ben je dan wel je eigen instellingen kwijt, maar werkte het weer naar behoren.

Ja een harde reset heb ik wel gedaan en terug gaan naar fabriek instellingen heb ik ook aangedacht maar ik wilde even de reacties hier afwachten

Bedankt voor jou reactie....

6 uur geleden zei Snetselaar:

Ik krijg al meer als een maand geen file meldingen meer.

Als ik bij info kijk geeft hij aan verkeersinfo geactiveerd en als ik bovenkant scherm op auto,s met kruisje druk krijg ik te zien Traffic service niet beschikbaar en druk je dan op Traffic geeft hij aan : Er zijn problemen met de toegang tot Tom Tom service. probeer het later op nieuw.  maar dat probeer ik al een maand lang en ook onderweg maar ik krijg geen file meldingen te zien .

Ik weet niet hoe ik dit weer goed krijg en hopelijk weet iemand de oplossing.......

We hebben het hier over de Essential, heb jij die ook....zo ja, die is na 6 maanden zijn Live kwijt en moet je weer betalen, geen livetime dus.

8 uur geleden zei BramvT:

We hebben het hier over de Essential, heb jij die ook....zo ja, die is na 6 maanden zijn Live kwijt en moet je weer betalen, geen livetime dus.

Nee ik heb een GO PROFESSIONAL 6250 en levenslang  file meldingen...

Dan zou ik toch de optie "terug naar fabrieksinstellingen" eens proberen......

Heeft bij mijn trucker 6000 wel geholpen toen

Op 18-7-2021 om 10:25 zei cortrans14:

Dan zou ik toch de optie "terug naar fabrieksinstellingen" eens proberen......

Heeft bij mijn trucker 6000 wel geholpen toen

Ik heb de optie fabriekinstellingen gebruikt en de filemeldingen doen het weer.....:good:

Bedankt voor de info....:yahoo:

graag gedaan..... En zo leren we allemaal weer van elkaar