Hensepens

DISCOVER 6" debacle

13 posts in this topic

Heb binnen 24 uurbesloten om de nieuwe Discover 6" terug te sturen.

Hele avond bexig geweest en nog steeds weigert het device contact te malen met mydrive. En dus geen synchtonisatie met met locaties. Id em ww werken wel in de app.

Daarnaast bleek dat de data verbinding niet alleen bluetooth nodig heeft maar dat de telefoon ook in hotspot modus moet zitten. Dit apparaat moest gebruikt gaan worden door twee verschillende personen en dus telefoons .

Chatdienst bij tomtom, met eenmaal een persoon die alleen de duitse taal machtig was, kwam niet verder dan device en wachtwoord reset. Tja..zover was ik ook al. 

Toen bleek dat kaart updaye van europa tot gevolg had dat er 33 verschillende landen werden gedownload was ik er klaar mee.

Deze gaat maandag retour en inmiddels een "good old fashion"   Go PREMIUM besteld. Met ingebouwde GSM chip.  Dan maar geen HD scherm.. maar ook.minder irritatie en handiger ingebruik met verschillende chauffeurs (had dit voor vrienden besteld)

Wat een afknapper.... 

En wat ben ik blij met mijn GO 6200. Ga deze nog lang koesteren..

Edited by Hensepens

Ik hou het ook nog maar bij mijn 6200 na alle verhalen

8 uur geleden zei Hensepens:

Heb binnen 24 uur besloten om de nieuwe Discover 6" terug te sturen.

Hele avond bezig geweest en nog steeds weigert het device contact te malen met mydrive. En dus geen synchronisatie met met locaties. Id en ww werken wel in de app.

.........................

En wat ben ik blij met mijn GO 6200. Ga deze nog lang koesteren..

Ik heb wat weken geleden ook een opmerking gemaakt over die Discover...dat ik hetzelfde gedonder ondervond, kon gelukkig een nog hagelnieuwe Go620 overnemen voor slechts 100 euro...HDTraffic gaat via mijn mobieltje en dat werkt PERFECT...niks geen ingebouwde SIM meer, na al het gelazer bij overgang van de Belgische grens (Hazeldonk), dat was met de oude Go 950 al, toen de Go 1005 en zelfs bij de Premium...daarom voor mij voortaan alleen nog Live via mijn mobieltje, bij de grens overgang merk je niet eens dat hij al is overgeschakeld (net als met je mobiele telefoon).

Vandaar dat ik hier een soort Negatief aankoop advies gaf over die Discover, ik blijk dus niet de enige te zijn.

Het enige wat ik nog wel graag zou willen is eenzelfde type Tomtom Livetime (dus zonder SIM), maar dan met een snellere processor, want de Go620 doet zijn navigatie prima, maar je merkt wel dat het niet de snelste is.

Scroll naar 1 Mei naar mijn bijdrage en lees mijn 1 dag ervaring met die Discover : GO Discover - Hardware - jouwTomTom | Forum

Heel eerlijk. Ik heb deze week nog een poging gewaagd met de  Discover 6. Mijn eerste ervaring was voor een Discover voor anderen. Deze voor mijzelf (mijn 5200 heeft defect scherm).

Echter..

* Connectie met gsm valt bij minste geringste weg . Moet ik actief weer bevestigen op mijn telefoon

* Instellingen weer eens beperkt.. kon je vroeger nog kiezen uit verschillende menu kleuren (ben zelf niet zo gecharmeerd van standaard blauwe kleur). No more.

* Kaart weergave zelf.. oogstrelend saai grijs. (bijna) geen onderscheid meer tussen groen, woningen en industrie. De hele kaart is gewoon saai grijs.

* Detail (maar niet tomgom schuld). Voedin schijnbaar sub optimaal want elke 5 minuten meld hij dat hij niet wordt opgeladen via tomtom lader. Zit hij wel op en ja lampje brandt en device weet wanneer ik hem helemaal loshaal.. 

* De nieuwe weergave van komende acties in blauwe kaders (ipv zwarte balk bovenin) staat mooi. Maar merkte dat het wel erg nadrukkelijk aanwezig was.

Kortom... Folie erop.. fabrieksreset en terug naar de winkel. Nu gewoon een go premium besteld. Niet het nieuwste maar wel fijner en minder irritatie. En...met ingebouwde simkaart en levenslange flits info zonder extra kosten ..

Edited by Hensepens

19 uur geleden zei Hensepens:

Heel eerlijk. Ik heb deze week nog een poging gewaagd met de  Discover 6. Mijn eerste ervaring was voor een Discover voor anderen. Deze voor mijzelf (mijn 5200 heeft defect scherm).

Echter..

* Connectie met gsm valt bij minste geringste weg . Moet ik actief weer bevestigen op mijn telefoon

* Instellingen weer eens beperkt.. kon je vroeger nog kiezen uit verschillende menu kleuren (ben zelf niet zo gecharmeerd van standaard blauwe kleur). No more.

* Kaart weergave zelf.. oogstrelend saai grijs. (bijna) geen onderscheid meer tussen groen, woningen en industrie. De hele kaart is gewoon saai grijs.

* Detail (maar niet tomgom schuld). Voedin schijnbaar sub optimaal want elke 5 minuten meld hij dat hij niet wordt opgeladen via tomtom lader. Zit hij wel op en ja lampje brandt en device weet wanneer ik hem helemaal loshaal.. 

* De nieuwe weergave van komende acties in blauwe kaders (ipv zwarte balk bovenin) staat mooi. Maar merkte dat het wel erg nadrukkelijk aanwezig was.

Kortom... Folie erop.. fabrieksreset en terug naar de winkel. Nu gewoon een go premium besteld. Niet het nieuwste maar wel fijner en minder irritatie. En...met ingebouwde simkaart en levenslange flits info zonder extra kosten ..

Dat de kaarten grijze tinten hebben komt door een bug. Die bug zorgt ervoor dat indien je ALG aan hebt staan de kleuren zodra ALG aktief geweest is op snelwegen de kaartkleur veranderd. Probeer maar eens tijdens het navigeren twee maal op het kompas icoontje te klikken. Als je dan heel goed kijkt zie je dat de kaartkleuren enigszins veranderen naar hoe ze moeten zijn.

Tenminste, hoe ze op een discover zijn. Ik ben al zolang er devices zijn die nds mappen gebruiken van mening dat de kaartkleuren veel te saai zijn.

Hier een paar voorbeeld fotos van hoe kleuren veranderen indien ALG aan staat.

Edited by corne64
fotos niet toe te voegen.

5117de69-d5a7-46d7-b0e5-e70fa6ffea81.thumb.jpg.70c445456664d100673567ab25877feb.jpg

Wat een drama om hier fotos geupload te krijgen.

Krijg helaas de tweede foto waarop goed het verschil te zien is niet geupload. 

https://www.transfernow.net/dl/20210722wkEEeHpA/YngjEeJS

Dan maar zo. Bestand blijft 7 dagen zichtbaar.

Edited by corne64

18 minuten geleden zei Hensepens:

Wat is ALG?

Advanced Lane Guidance

Alleen heet dat niet zo meer in het menu.

Om het in/uit te schakelen op een discover ga je naar instellingen/kaart en weergave/toon op kaart/rijstrookadvies op snelwegen.

Op 21-7-2021 om 14:32 zei Hensepens:

..........................

(diverse klachten)

...........

Ik ben blij dat ik niet de enige ben...zal mij benieuwen of dat op hun Engelstalige forum ook zo besproken zal worden, ik kom er nooit omdat ik van het principe uit ga dat een Nederlands merk hun forum in het NL's moet voeren (tegenwoordig hebben ze op andere fora schakelaars om het om te zetten naar Engels als men dat wil)....maar gelukkig hebben we al jaren dit forum en kunnen we ook kritiek geven (of een pluim op hun hoed zetten)....maar het is dus geen succes die Discover van ze.:sad:

Om nog even op je opmerking terug te komen, Hensepens....de Premium 5'' heb ik gehad, een perfecte Tomtom, is snel qua herberekenen (snellere processor dus)...HDTraffic (Live) heeft alleen problemen met het passeren van de grens met Belgie...ben benieuwd of de huidige Premium daar ook nog last van heeft, is tenslotte alweer 2 jaar geleden of zo dat ik de Premium had, kan best zijn dat die fouten inmiddels hersteld zijn met die ingebouwde SIM van Vodafone en hij over de grens richting Antwerpen meteen de verbinding oppikt....of dat het nog steeds een drama is, dat drama heb je namelijk niet met internet via je Smartphone (en die van mij werkt trouwens op KPN) zoals met mijn Go 620...die wel wat traag is qua herberekenen.

UPDATE !!

Ik zie net op de NL'se versie v/d website van Tomtom, dat ze nog maar 3 modellen verkopen...de Classic, Essential en de Discover...de Premium zie ik er niet meer bij staan, wil dat zeggen dat dit model eruit is??:wacko:

^^^ merkte ik ook al. Maar wanneer je googled kom je wel op een pagina met de premium uit. Of je kunt bestellen... Maar in winkels zie je nu al opmerkingen dat ze er nog maar een paar hebben..dus ja. Het lijkt erop dat ik net op tijd ben geweest.

Hierna geen modellen meer met ingebouwde sim kaart. .

7 minuten geleden zei Hensepens:

^^^ merkte ik ook al. Maar wanneer je googled kom je wel op een pagina met de premium uit. Of je kunt bestellen... Maar in winkels zie je nu al opmerkingen dat ze er nog maar een paar hebben..dus ja. Het lijkt erop dat ik net op tijd ben geweest.

Hierna geen modellen meer met ingebouwde sim kaart. .

Je zou daar toch wel e.e.a. nieuwsbericht over verwachten.....maar qua communicatie met hun klanten ging het al jaren niet zo best.:unsure:

In 2008 hebben diverse forumleden van hier (de voorloper ervan, JouwNav dus) de 1e Tomtom met ingebouwde SIM kaart een jaar lang getest (13 jaar geleden dus, ik was er zelf ook eentje van)...ik meen dat het model Tomtom HDTraffic heette of zo, na 1 jaar ging dat model er alweer uit, er waren ook geen kaartupdates meer beschikbaar dus zaten we al snel met een verouderd model, ook dat zonder communicatie vooraf...men moest er zelf maar achter komen...dat 020 nummer van ze is toen plat gebeld (je kan ze overigens nu ook niet meer bellen!)...men kon ze wel inleveren voor een nieuw model en dan een vergoeding ervoor krijgen.

Dus ik denk dat je gelijk gaat krijgen, HDT voortaan alleen nog maar via Smartphone...die Premium die jij hebt gekocht is dat met levenslang kaartupdates + Live HDT en mobiele flitsers, dus alles levenslang, want dan ga ik toch maar even kijken of ik niet een Premium met 6 inch scherm erbij neem, die schijn je met e.o.a. trucje ook met je smartphone te kunnen verbinden (probleem Belgie dus).

10 uur geleden zei BramvT:

Je zou daar toch wel e.e.a. nieuwsbericht over verwachten.....maar qua communicatie met hun klanten ging het al jaren niet zo best.:unsure:

In 2008 hebben diverse forumleden van hier (de voorloper ervan, JouwNav dus) de 1e Tomtom met ingebouwde SIM kaart een jaar lang getest (13 jaar geleden dus, ik was er zelf ook eentje van)...ik meen dat het model Tomtom HDTraffic heette of zo, na 1 jaar ging dat model er alweer uit, er waren ook geen kaartupdates meer beschikbaar dus zaten we al snel met een verouderd model, ook dat zonder communicatie vooraf...men moest er zelf maar achter komen...dat 020 nummer van ze is toen plat gebeld (je kan ze overigens nu ook niet meer bellen!)...men kon ze wel inleveren voor een nieuw model en dan een vergoeding ervoor krijgen.

Dus ik denk dat je gelijk gaat krijgen, HDT voortaan alleen nog maar via Smartphone...die Premium die jij hebt gekocht is dat met levenslang kaartupdates + Live HDT en mobiele flitsers, dus alles levenslang, want dan ga ik toch maar even kijken of ik niet een Premium met 6 inch scherm erbij neem, die schijn je met e.o.a. trucje ook met je smartphone te kunnen verbinden (probleem Belgie dus).

Aangezien dat er een go expert gaat komen met ingebouwde Sim kaart is de kans dat er een discover komt met ingebouwde Sim kaart ook wel aanwezig denk ik. 
ik zweer bij een device met ingebouwde simkaart. Reden daarvoor is dat wanneer je met je gsm geen data verbinding hebt ( wat bv in Duitsland gebeurd zodra je aan het bellen bent ) je ook geen traffic hebt. Jouw probleem van problemen aan de NL/B grens herken ik niet. Zeker niet met mijn 6200 en 6250. 
met modellen daarvoor had ik dat nog wel eens.