Milano62

Kaart v10.75 beschikbaar.

11 posts in this topic

Ik zat er al op te wachten en de nieuwe kaart, v10.75, is nu te downloaden!

Daar gaan we.....

en ook hier ga ik proberen hem weer binnen te halen...

Hallo  de 1075 staat er op in 3;30 uur .heb trouwens een nieuwe tomtom gekocht de tomtom Go! premium apparaat bevalt prima.het apparaat is zeer snel .groetjes hans 

Edited by Hans Roomenburg
Nieuwe tomtom gekocht de tt go premium

Op 24-8-2021 om 18:40 zei cortrans14:

en ook hier ga ik proberen hem weer binnen te halen...

en dit is versie 1075.11016 (truck versie) geworden

En helaas weer enkele uren bezig geweest om hem weer op mijn systeem te krijgen:crazy:

Edited by cortrans14

Is een half uur bezig geweest via Wifi (Ziggo), met de Europakaart, Benelux en flitsers, totaal iets van 9gb....op de vorige kaart stonden in het begin rare fouten...wilde je op een snelweg de afslag laten nemen en daarna via de ventweg weer die snelweg op, terwijl er geen file te bekennen was.:unsure:

Maar die fouten zitten er nu ook weer in hoor.

In de vorige kaart was de fout in de bocht vanaf de A9 (Amstelveen) richting Den Haag (A4) juist "gerepareerd" maar nu is hij er weer en wordt je in plaats van links de hoofdrijbaan van de A4, de parallelbaan naar Schiphol opgestuurd.

1 uur geleden zei cortrans14:

In de vorige kaart was de fout in de bocht vanaf de A9 (Amstelveen) richting Den Haag (A4) juist "gerepareerd" maar nu is hij er weer en wordt je in plaats van links de hoofdrijbaan van de A4, de parallelbaan naar Schiphol opgestuurd.

Oh, is het weer zover met Tomtom....ooit, 10 jaar geleden of zo, waren er opeens een heleboel huisnummers weg, vooral in industriegebieden (waar ik veel kom als koerier), laatste kaart in het begin die rare zijsprongen (kijk dan snel of er files staan verderop)....maar nee dus, als ik jou zo lees, ze zijn er weer.:unsure:

Moest vandaag alleen richting Alkmaar, dus ben niet op dat stuk geweest.

Op 26-8-2021 om 20:19 zei cortrans14:

En het is op die plek nog een moeilijk gedeelte qua GPS ontvangst (of weet niet hoe dat komt)...als je op de A9 zit en gewoon door wilt rijden naar Amstelveen-Utrecht, 3 rijbanen breed en op sommige stukken zelfs 4 banen, krijg je de afslag A4 naar Amsterdam (en ook richting A4 R'dam), de blauwe routelijn gaat gewoon rechtdoor, maar de GPS denkt dan dat ik op de afrit zit naar die A4, pas als ik het verdrijvingsvlak voorbij ben, pakt hij weer de A9...wat dus wel wil zeggen dat hij dan eerst een hele omrijd-route kiest en daarna weer gaat herberekenen.

Ik zal eens kijken met nu de nieuwe kaart 10.75 of dit nog zo is...of anderen kunnen dat even in de gaten houden, is volgens mij een fout die er jaren geleden ook al een keer in zat...misschien door antennes van Schiphol o.i.d. dat de GPS signalen daar wat gestoord worden?:mellow:

3 uur geleden zei BramvT:

En het is op die plek nog een moeilijk gedeelte qua GPS ontvangst (of weet niet hoe dat komt)...als je op de A9 zit en gewoon door wilt rijden naar Amstelveen-Utrecht, 3 rijbanen breed en op sommige stukken zelfs 4 banen, krijg je de afslag A4 naar Amsterdam (en ook richting A4 R'dam), de blauwe routelijn gaat gewoon rechtdoor, maar de GPS denkt dan dat ik op de afrit zit naar die A4, pas als ik het verdrijvingsvlak voorbij ben, pakt hij weer de A9...wat dus wel wil zeggen dat hij dan eerst een hele omrijd-route kiest en daarna weer gaat herberekenen.

Ik zal eens kijken met nu de nieuwe kaart 10.75 of dit nog zo is...of anderen kunnen dat even in de gaten houden, is volgens mij een fout die er jaren geleden ook al een keer in zat...misschien door antennes van Schiphol o.i.d. dat de GPS signalen daar wat gestoord worden?:mellow:

Klopt inderdaad, dat heb ik ook vaak dat hij denkt op de afrit naar Amsterdam te rijden terwijl je "gewoon" op de A9 richting Abcoude rijdt (die fout was ik al weer vergeten)

Volgens mij zit ook die (GPS locatie) fout er nog steeds in. Ik vermoed toch echt dat dit te maken heeft met niet correcte GPS locatie hoe de A9 nu echt loopt

Edited by cortrans14

Hier ook fouten die er in de ene kaart uitgehaald zijn en een kaart later weer in zitten.
Bv een linksafslaan kan niet meer maar vaak wordt de route toch zo aangegeven.