tomtom107

Go 5200 Route wissen

11 posts in this topic

Hallo,
Bij mijn TomTom Go 5200 was de ingestelde route de laatste tijd simpel te verwijderen door op een kruisje tikken.
Dit kruisje stond op het scherm (onderaan de routebalk).
Sinds kort zie ik dat kruisje niet meer.
Als ik nu de route wil verwijderen dan moet ik naar tabblad "huidige route" (wis route).
Jammer, ik vond dat kruisje wel handig. Hebben andere forumleden dit ook opgemerkt?   

Is volgens mij een menu setting.

Kijk bij Instellingen>Uiterlijk>Routebalk>Toon wisknop. Ook al heb ik nu een Premium. Maar menu zou vergelijkbaar moeten zijn.

Edited by Hensepens
Typo

12 uur geleden zei Hensepens:

Kijk bij Instellingen>Uiterlijk>Routebalk>Toon wisknop. Ook al heb ik nu een Premium. Maar menu zou vergelijkbaar moeten zijn.

Nooit geweten gelijk aangepast bij mijn 6200.

Edited by Bika

Dank voor de oplossing. Ik had wel gekeken in de handleiding maar, kennelijk is dat weer een aspect dat naderhand is toegevoegd (of ik moet niet goed gekeken hebben). 

Ik vraag mij alleen hardop af waarom je een route zou willen verwijderen?

Als je op de plaats bestemming bent, houdt hij toch op met navigeren?

16 uur geleden zei cortrans14:

Ik vraag mij alleen hardop af waarom je een route zou willen verwijderen?

Als je op de plaats bestemming bent, houdt hij toch op met navigeren?

Soms vraagt TomTom "wil je naar huis"?  Als ik "nee" zeg dan komt het nogal eens voor dat  hij daar niet naar luistert
(of degene die meerijdt zegt na korte tijd, zullen we toch even naar .... gaan?).
Even op het kruisje klikken en het is opgelost. Kijk, dat vond ik wel handig en bovendien heeft TomTom die instelling niet
in het leven geroepen als niemand dat wel handig zou vinden.  
Maar ik ben het met je eens, het is eigenlijk "peanuts" maar ik heb de instelling wel weer aangepast. 

Ik heb ook wel eens dat er plotseling tijdens het rijden wordt gezegd "Ik luister" maar voor mij hoeft dat niet.

Op 17-11-2021 om 20:36 zei Hensepens:

Heee...dank Hensepens, dit wist ik ook nog niet...zag ook in mijn Go 620 de volgende knop (stond ook uit) : Toon brede routebalk indien mogelijk....ga ik maar eens uitproberen op de korte stukjes die ik de laatste weken nog rijd (vanwege problemen met R voet) :good:

Kan iemand mij trouwens vertellen (Hensepens?) hoe je dat Luisteren van Tomtom uit kan zetten, want ik heb dat ook af en toe...en ik gebruik dat nooit vanwege de tijd die het je soms kost om het juiste adres voor je neus te krijgen.

Brede routebalk heb ik aanstaan omdat de icoontjes dan wat ruimer staan en per icoontje (tankstation, file etc.) De afstand staat. Bij de  smalle routebalk heb je alleen van het eerste icoontje de afstand. Die staat dan rechtsonder in de hoek. Probeer maar uit.

Je bedoeld "hallo tomtom." ? Vind ik wel praktisch. Maar dit is in te stellen via >Instellingen >Stem besturing. Daar zie je de verschillende opties. Helemaal aan/uit of deels of zelfs een andere start zin.

Ik heb de route balk ook altijd op breed staan, het 6inch scherm is groot genoeg om de kaart verder te zien.

Ik heb de routebalk altijd op smal staan zal eens breed proberen of dat wat is.