Hensepens

Prijsverhogingen abonnementen... Seriously?

16 posts in this topic

Zojuist gelezen. Abbo's zijn gigantisch omhoog gegaan.

TOMTOM GO

1 maand abbo van EUR 1,99 naar EUR 3,99

Kwartaal abbo van EUR 4,99  naar eur 13,99

Halfjaar abbo van EUR 8,99 naar EUR 23,99

Jaar abbo van EUR 12,99 naar 39,99

Gezond abbo van EUR 19,99 naar EUR 52,99

Wauw.. over een verhoging gesproken.. . Dit is echt fors...

Ben ik blij met lifetime op mijn Premium 5

Bron: 

https://nl.hardware.info/nieuws/79807/abonnement-tomtom-app-wordt-flink-duurder

Edited by Hensepens

7 uur geleden zei Hensepens:

Zojuist gelezen. Abbo's zijn gigantisch omhoog gegaan.

Wauw.. over een verhoging gesproken.. . Dit is echt fors...

Ben ik blij met lifetime op mijn Premium 5

Bron: 

https://nl.hardware.info/nieuws/79807/abonnement-tomtom-app-wordt-flink-duurder

Ja, ik ook met mijn net gekochtte Go Premium 6 inch.:good:

Ik weet ook niet wat het plan hierachter is, ze verkopen geen Tomtom's meer met ingebouwde SIM (klopt toch?)...er zijn modellen volgens mij waar je 1 jaar gratis file en flitsers krijgt en dan een abonnement moet nemen, er moet natuurlijk wel inkomsten zijn en die kregen ze bij verkoop van een Premium met Vodafone simkaart maar 1x bij aankoop, daarna was de datakosten voor Tomtom, want wij hebben geen datakosten.:mellow:

Flinke verhogingen ik blijf nog maar bij mijn 6200 
waar alles bij inbegrepen zit

hopelijk blijft mijn dik 5 jaar oude Trucker 6000 het nog even volhouden dan

Volgens de voorwaarden zijn de update's e.d. geldig, zolang TT het toestel ondersteunt.  Als TT dus morgen beslist de ondersteuning te stoppen............. 

2 minuten geleden zei Manusco:

Volgens de voorwaarden zijn de update's e.d. geldig, zolang TT het toestel ondersteunt.  Als TT dus morgen beslist de ondersteuning te stoppen............. 

Den hebben ze een probleem met vele van ons.

50 minuten geleden zei Manusco:

Maar ik ben ook termen als ''Levenslang'' e.d. tegen gekomen m.b.t. die Livetime kaarten, de Tomtom's zelf enz.

Of zolang als het apparaat werkt....zou eens oude reclames op moeten zoeken....maar de term ''zolang TT het toestel ondersteunt"" is zeker weer nieuw dan, ze dekken zich alvast in, net wat BIKA zegt, dan krijgen ze een probleem met hun klanten en wij zullen niet schromen het hier ook kenbaar te maken.

Maar wie weet valt het allemaal wel mee.:wink:

Ze houden de ondersteuning echt wel lang in de lucht. Maar inderdaad het is eerder de econische levensduur dan "onze" lifetime. Maar je hebt de tomtom echt wel lang in je bezit voordat ze de ondersteuning stoppen. Ik maak me daar niet zo druk om.

Op 13-12-2021 om 18:44 zei Bika:

Den hebben ze een probleem met vele van ons.

Klopt, maar daar zal TT niet van wakker liggen gok ik zo......

23 uur geleden zei BramvT:

Maar ik ben ook termen als ''Levenslang'' e.d. tegen gekomen m.b.t. die Livetime kaarten, de Tomtom's zelf enz.

Of zolang als het apparaat werkt....zou eens oude reclames op moeten zoeken....maar de term ''zolang TT het toestel ondersteunt"" is zeker weer nieuw dan, ze dekken zich alvast in, net wat BIKA zegt, dan krijgen ze een probleem met hun klanten en wij zullen niet schromen het hier ook kenbaar te maken.

Maar wie weet valt het allemaal wel mee.:wink:

Maar helaas zullen we dan toch echt aan het kortste eind trekken gok ik zo, immers als hun de knop om zetten, heb je geen life services meer. Het zelfde hebben we al vaker gezien bij de ondersteuning van oudere apparaten, je krijgt gewoon geen kaarten of andere service meer aangeboden en daar kan je het dan mee doen. Je wordt zo vanzelf "gedwongen" om een nieuw apparaat te kopen al dan niet met aangeboden korting .........

3 minuten geleden zei cortrans14:

Klopt, maar daar zal TT niet van wakker liggen gok ik zo......

dat weet ik nog niet zo net.
ze willen toch verkopen en als bepaalde ondersteunig stop terwijl 
dat in de voorwaarde staat???
Misschien een een ander merk overwegen.

3 uur geleden zei Bika:

dat weet ik nog niet zo net.
ze willen toch verkopen en als bepaalde ondersteunig stop terwijl 
dat in de voorwaarde staat???

Misschien een een ander merk overwegen.

Dat laatste heb ik (de afgelopen pakweg 17 jaar dat ik met een TT op de weg zat), een paar keer met een ander merk geprobeerd, maar wist niet hoe snel ik weer terug moest naar een TT, niet zozeer vanwege de kaarten en vooral huisnummering, maar puur voor de HDTraffic (file info)....want toendertijd waren de kaarten van Navteq beter qua huisnummering dan van Teleatlas (toen die nog niet eigendom waren van TT), pakweg 10 a 12 jaar geleden kwam ik nogal eens in industriegebieden...soms afgelegen vlaktes met ergens een bedrijf (Antwerpen e.d.) in het donker en toevallig had ik toen een Garmin (met digitale TV ontvanger notabene !!)....en hij zette mij pal voor de poort van dat bedrijf af.

Later weer met een Tomtom een paar keer compleet de mist ingegaan vooral qua huisnummering, ik klaag daar al jaren over....hoe lang is niet het Gerechtsgebouw in den Haag op Pr Clauslaan nummer 60 niet te vinden geweest, pas sinds 1 jaar of zo staat die wel op de kaarten, nummer 20 wel, terwijl het 1 gebouw is maar met 2 ingangen.

Ik weet ook niet of er nu een ander merk is (Garmin?) die net zo'n goede file info heeft als TT op dit moment, want ik heb inmiddels weer een paar ritten gereden met de ''nieuwe'' Premium 6 inch, had weer heel wat files onderweg (hoezo Corona en thuiswerken?:crazy: ), maar werd keurig omgeleid...kijk, dan krijgt hij wel een schouderklopje van mij, terwijl je rustig op de snelweg naar de radio zit te luisteren en denkt nog 40 km voor de boeg te hebben, hoor je opeens : neem na 1,2 km de afslag (huh??)...snel even de kaart openen en ja, grote file verderop....gisteren onderweg van Haarlem naar Westzaan via de Velsertunnel, rijd ik net op de Randweg naar de Velsertunnel en opeens andere route, afslag Spaarndam naar de pont Buitenhuizen (was een ernstig ongeluk in de tunnel las ik later), had mazzel dat ik meteen de pont op kon, dus viel mee qua tijd, wat bij een koerier belangrijk is dat de klant niet te lang moet wachten tot jij verschijnt, DAAROM ben ik al jaren zo blij met HDTraffic.

Je zou eigenlijk tegelijk een nieuwe Garmin (of MIO?) ernaast moeten hebben een paar dagen lang, om te beoordelen hoe dat zit met hun file info.

Ik weet het Bram TT is gewoon de betrouwbaarste heb er ook navigatie van Seat bij, dat is leuk maar verder niks.

Helaas sfeer ook ik bij de tomtom service, maar om nu te zeggen dat ze er de laatste jaren op vooruit gegaan zijn qua klant vriendelijkheid......:wacko:

21 uur geleden zei cortrans14:

Helaas sfeer ook ik bij de tomtom service, maar om nu te zeggen dat ze er de laatste jaren op vooruit gegaan zijn qua klant vriendelijkheid......:wacko:

Helaas moet ik weer een beetje inbinden qua enthousiasme voor HDTraffic, had eerder vanmiddag een rit van Zaandam (Hoofdtocht) naar een drukkerij in Schiebroek R'dam....bij de oprit Coentunnel stond ik op de Kolkweg Zaandam vast, maar volgens mijn Premium GEEN file verderop...nou, de hele Coentunnel stond vast en kon nog net de volgende afslag nemen, Ring Noord via Zeeburgertunnel.

Verderop op de A4 kreeg ik wel 3x een melding om de buitenring te nemen terwijl later bleek dat er niks aan de hand was....dus de Verversing van file info liet sterk te wensen over, dat was tot een paar maanden geleden wel anders, klopte het meestal exact, kan toevallig vandaag zo zijn geweest, problemen met de server...ik hou het volgende week wel in de gaten, anders ga ik daar in een ander draadje over HDTraffic wel over verder.

Op 16-12-2021 om 16:35 zei BramvT:

Helaas moet ik weer een beetje inbinden qua enthousiasme voor HDTraffic, had eerder vanmiddag een rit van Zaandam (Hoofdtocht) naar een drukkerij in Schiebroek R'dam....bij de oprit Coentunnel stond ik op de Kolkweg Zaandam vast, maar volgens mijn Premium GEEN file verderop...nou, de hele Coentunnel stond vast en kon nog net de volgende afslag nemen, Ring Noord via Zeeburgertunnel.

Verderop op de A4 kreeg ik wel 3x een melding om de buitenring te nemen terwijl later bleek dat er niks aan de hand was....dus de Verversing van file info liet sterk te wensen over, dat was tot een paar maanden geleden wel anders, klopte het meestal exact, kan toevallig vandaag zo zijn geweest, problemen met de server...ik hou het volgende week wel in de gaten, anders ga ik daar in een ander draadje over HDTraffic wel over verder.

Vandaag weer dezelfde rit en nu werkte HDTraffic wel weer redelijk goed, zal vorige week wel aan de server hebben gelegen.