Holiday

Mileu zone's

29 posts in this topic

5 uur geleden zei Holiday:

Op de ringweg mag je gewoon rijden, maar zodra je van de ringweg de stad in gaat, dan moet je vooraf een ticket van € 40,00 per dag kopen.

Ja, in het verleden pakte ik dan die oude tunnel (ben de naam even kwijt, maar lijkt qua breedte op de Maastunnel), reed je een stukje langs de haven en kwam na die tunnel weer op een hoofd of snelweg terecht, ik denk dat ze daarom dat milieugebied hebben gemaakt, er is wel een andere route binnendoor maar dan moet je door oost Antwerpen rijden, daar kom je overigens ook regelmatig vast te staan....Antwerpen is een vreselijke stad voor beroeps-chauffeurs.

Mijn diesel heeft dus EURO-4 (uit 2005) en mag NIET de LEZ zone in, kan wel een dagpas kopen van 35 euro en mag dan 8x per jaar de milieuzone in....maar dat is voor koeriersbedrijven niet te doen.

BIKA : het gaat hier uiteraard om (oude) diesels, benzine weet ik niet, want ik rijd al sinds 1972 diesel (hee, 50 jaar dus). :wink:

21 uur geleden zei Bika:

Dus als ik het goed begrijp mag ik met mijn auto waar een klasse 4 stikker opzit niet zomaar naar Antwerpen toe?
Ik rij daar wel eens op de rondweg hoe zit dat dan?

U bedoelt die groene sticker voor de Duitse milieu zone's?

1 minuut geleden zei cortrans14:

U bedoelt die groene sticker voor de Duitse milieu zone's?

Inderdaad omdat ik afgelopen jaar naar Denemarken ging heb ik die stikker er maar op gezet, je moet toch door Duitsland heen.

Op 10-1-2022 om 10:29 zei Bika:

Inderdaad omdat ik afgelopen jaar naar Denemarken ging heb ik die stikker er maar op gezet, je moet toch door Duitsland heen.

Als u de snelweg niet verlaat was de sticker niet nodig op de auto bahn in Duitsland, alleen als u de steden ingaat, voor België heeft die groene sticker ook geen waarde