Sign in to follow this  
Followers 0
postman

uitvallen van tom tom go 700

13 posts in this topic

Op een autorit van 130 km. is mijn tommy zeker 6 x afgeslagen,, Daarna kon ik hem gewoon terug opzetten om de route verder te zetten,,

Zou het misschien kunnen dat mijn gsm. daar iets mee te maken heeft,,namelijk ligt die tegen de tom tom go op het dashbord?????

Op een autorit van 130 km. is mijn tommy zeker 6 x afgeslagen,, Daarna kon ik hem gewoon terug opzetten om de route verder te zetten,,

Zou het misschien kunnen dat mijn gsm. daar iets mee te maken heeft,,namelijk ligt die tegen de tom tom go op het dashbord?????

Om een GSM tegen de Tom Tom aan te leggen lijkt me nou niet echt slim :excl:

Mijn bedrijfshal heeft een elektronische poort en als ik die open doe start mijn Tommie spontaan opnieuw op.

Dus volgens mij zijn ze wel degelijk gevoelig voor radiogolven. :o

Ik heb hem al gereset en hij bleef uitvallen,, Nadat ik de gsm heb weggenomen was het blijkbaar gedaan met uitvallen. Het zal dan toch te maken hebben met de straling van de gsm..

Ik heb hem al gereset en hij bleef uitvallen,, Nadat ik de gsm heb weggenomen was het blijkbaar gedaan met uitvallen.  Het zal dan toch te maken hebben met de straling van de gsm..

Reken maar van yes, somige oudere monitoren zijn er ook gevoelig voor als ik mijn oude atf3 gsm er te dicht bij had geen het beeld helemaal krom trekken, tegen woordig is de boel beter afgeschermd maar Tom moet wel zijn signaal kunnen ontvangen dus voledige afscherming zal niet kunnen.

mijn tomtom go 700 valt ook spontaan uit, meerdere keren op een rit van 70 kilometer. Ik denk dat het te maken heeft met slecht contact tussen de tt en de voet. Als ik de voeding uit de sigarettenhouder haal dan is het probleem weg.

Ik ga eens proberen met contact spray.

Ik vraag mij af hoeveel mensen er nog hetzelfde probleem hebben - en of ik de tt zou moeten terugsturen voor reparatie als het probleem blijft. Het is namelijk zeer hinderlijk, maar ik lees zoveel gruwelverhalen over de service :-(

mijn tomtom go 700 valt ook spontaan uit, meerdere keren op een rit van 70 kilometer. Ik denk dat het te maken heeft met slecht contact tussen de tt en de voet. Als ik de voeding uit de sigarettenhouder haal dan is het probleem weg.

Let hier misschien eens op! Ik heb zelf gemerkt wanneer je met het voetje van de Go soms naar links en dan weer eens naar rechts beweegt, om b.v. je scherm uit te richten, dat het stekkertje van de voeding er net een stukje uit springt, waardoor de stroomvoorziening wordt onderbroken! De Go valt dan inderdaad spontaan uit. :wacko:

Succes!

Edited by tomboy

Ja, en het feit dat Tommie spontaan uitschakeld na stroomonderbreking, is ook een element dat niet door iedereen of altijd op prijs word gesteld. Soms handig, soms juist niet. Ik herriner mij, dat het bij een nog vroegere firmware, niet aanwezig was. IK zou het handiger vinden dat je deze optie zelf kon activeren of desactiveren.

IK zou het handiger vinden dat je deze optie zelf kon activeren of desactiveren.

Is inderdaad al eens een wens geweest voor een software-update. Misschien straks in versie 6.0 of hoger :D

Is inderdaad al eens een wens geweest voor een software-update. Misschien straks in versie 6.0 of hoger :D

sinds vrijdagavond heb ik ook een tomtom 700.... zaterdag liep hij na de 1e rit al vast. nadat ik hem uit had gedaan kon ik hem ( na uren werken) niet meer aanzetten.

Na een soft reset deed hij het weer....

en nu? vandaag de 2e rit.. en ja hoor.. WEER vast..

en dat in 3 dagen tijd?

morgen breng ik hem terug en wil een nieuwe!! of weet iemand de echte oorzaak?

sinds vrijdagavond heb ik ook een tomtom 700.... zaterdag liep hij na de 1e rit al vast. nadat ik hem uit had gedaan kon ik hem ( na uren werken) niet meer aanzetten.

Na een soft reset deed hij het weer....

en nu? vandaag de 2e rit.. en ja hoor.. WEER vast..

en dat in 3 dagen tijd?

morgen breng ik hem terug en wil een nieuwe!! of weet iemand de echte oorzaak?

gebeurde dat op dezelfde plek, dan kan het een software bug zijn

Ik vraag mij af hoeveel mensen er nog hetzelfde probleem hebben - en of ik de tt zou moeten terugsturen voor reparatie als het probleem blijft. Het is namelijk zeer hinderlijk, maar ik lees zoveel gruwelverhalen over de service :-(

Die gruwelverhalen werden met de tijd fel aangedikt.

Da waarheid is echter, dat ze met de tijd enkel zijn afgenomen.

Het is zelfs zo dat de meeste kinderziekten sinds enkele weken totaal zijn verdwenen.

De legende blijft blijkbaar.