Sign in to follow this  
Followers 0
frenkel

Stem uitschakelen TTG 700

12 posts in this topic

Ik vind de stem af en toe irritant en wil navigeren zonder de steminstructies. Op mijn vorige tomtom 5 op de pocket pc schakelde ik gewoon het geluid uit. Nu is dit geen oplossing meer omdat ik mijn TTG700 ook gebruik om handsfree te bellen.

Hoe kan ik alleen de stem uitschakelen op mijn TTG 700?

BVD

Maar dan zet ik toch ook het geluid uit van het bellen? of niet?

yeah. Probeer dit eens: geluid aan laten, geluidsvolume naar nul. Bij een inkomend gesprek schakelt het volume vanzelf naar een standaardwaarde voor gesprekken ( je moet wel opletten, want je hebt alleen een visueel signaal dat er een gesprek binnenkomt). Voor een uitgaand gesprek gewoon even het geluid harder zetten. En de stem wordt tijdens een gesprek door "piepjes" vervangen.

S. :closedeyes:

yeah. Probeer dit eens: geluid aan laten, geluidsvolume naar nul. Bij een inkomend gesprek schakelt het volume vanzelf naar een standaardwaarde voor gesprekken ( je moet wel opletten, want je hebt alleen een visueel signaal dat er een gesprek binnenkomt). Voor een uitgaand gesprek gewoon even het geluid harder zetten. En de stem wordt tijdens een gesprek door "piepjes" vervangen.

S. :closedeyes:

Ik heb het nog niet geprobeerd maar deze oplossing vind ik er omslachtig gezien het eigenlijk niet voor mij is maar voor mijn vader en hij is niet zo handig met dergelijke apparatuur. Het moet gewoon werken zonder steeds instellingen te hoeven veranderen zoals geluid.

Is er echt geen manier om gewoon de stem uit te schakelen? Of misschien om een stem toevoegen die eigenlijk geen stem is (uhhh), met lege wavjes ofzo, ik weet niet hoe dit in elkaar zit.

Misschien dat je op de TT zelf de stemmen kan verwijderen.

De geluiden blijven er dan wel op.

Ik vind de stem af en toe irritant en wil navigeren zonder de steminstructies. Op mijn vorige tomtom 5 op de pocket pc schakelde ik gewoon het geluid uit. Nu is dit geen oplossing meer omdat ik mijn TTG700 ook gebruik om handsfree te bellen.

Hoe kan ik alleen de stem uitschakelen op mijn TTG 700?

BVD

Wijzig voorkeuren.

Blz.1/6 :Zet geluid uit.

Het geluid van de telefoon blijft gewoon werken.

Ik navigeer altijd, met de stem/geluid uit.

Ik had op een andere site gezien dat je een geluidsfile kon downloaden zonder stemmen.

Ik vind de site alleen nu direct niet terug, iemand anders ?

Het voordeel hiervan:

Je selecteert de desbetreffende stem, vervolgens worden enkel nog de POI waarschuwingen weergegeven en kan je zonder problemen handsfree bellen.

Ik had op een andere site gezien dat je een geluidsfile kon downloaden zonder stemmen.

Ik vind de site alleen nu direct niet terug, iemand anders ?

Het voordeel hiervan:

Je selecteert de desbetreffende stem, vervolgens worden enkel nog de POI waarschuwingen weergegeven en kan je zonder problemen handsfree bellen.

http://www.tomtomsatnav.info/voiceskins.html

Ook op de volgende site is e.e.a. te vinden alsmede andere leuke tools.

http://tomtomsatnav.info/index.html

(conform de terms & conditions van deze site is hierboven de link naar de homepage gegeven...: "YOU MAY NOT LINK DIRECTLEY TO ANY IMAGE, FILE OR APPLICATION ON THIS SITE EXECPT THE HOME PAGE tomtomsatnav.info/index.html")

Hallo!

Wat je ook kan doen is een stem die je toch niet gebruikt (bijv. japans of noors) weggooien uit je TT. Dan krijg je in het stemmen-menu te zien dat die stem niet meer op je TomTom staat (hij is grijs).

Selecteer deze grijze stem!

Gevolg: TT meldt dat je die stem niet kan gebruiken omdat -ie niet op je TT staat. Maar TT selecteert m wel. Daardoor hoor je de navigatieaanwijzingen niet en je POI's en telefoon wel.

Als je weer wel aanwijzingen wil selecteer je gewoon een andere stem.

Handig toch?!