Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Firmware 6 nu voor alle TomTom PND's

133 posts in this topic

nou Pjottr aangezien ik jou ook blij heb gemaakt verwacht ik van jou natuurlijk wel een antwoord op mijn telefoonboek-vraag haha ;)

Op dit moment kan ik je niet verder helpen (zie PB) om enkele redenen waarvan er 1 is dat mijn kennis mbt telefoon en tt schromelijk tekort schiet.

Bij deze ben ik bereid om naar aanleiding van mijn eerdere antwoord ivm jouw probleem, het boetekleed aan te trekken. :closedeyes:

Sorry :excl:

Toch nog 1 minpuntje kunnen ontdekken; ik had destijds handmatig een "contacts.txt" bestandje aangemaakt in de TT root zodat ik al mijn telefoonnummers toch in mijn TTG kon laden. (de functionaliteit om nummers over te zetten was niet compatibel met mijn Samsung E730).

Echter met firmware 6.12 kan ik mijn telefoonboek niet meer oproepen :s

Dan probeer eens dit:

Cre

Die update schijnt toch te werken voor mijn TT one. :)

Morgen nog een beetje verder mee prutsen, nu ben ik wat te moe. :closedeyes:

Toch al heel hartelijk bedankt voor de moeite. :excl:

Ik heb hemgedownload en erin gezet .

Het werkt maar ,

Hij is helemal van slag hij geft mijn thuis locatie niet goed aan terwijl ik deze merder malen erin heb gezet .

En ik kande TT niet meer via usb poort benaderen..

toch maarwachten op een goede dan van TT..

Blijven bij de versie die men bekwam via Home, de Recente bestemmingen en de Favorieten onaangetast ?

Edited by adriaantje

Blijven bij de versie die men bekwam via Home, de Recente bestemmingen en de Favorieten onaangetast ?

Bij mij op de Classic wel.

Dan wacht ik wel tot hij terug vrijgegeven wordt.

Met de (oude) Firmware is het immers niet eens zo erg om nog wat geduld te hebben .

( Maar gelieve ons niet meer zot te maken.):D

Daarom wil ik ook van de gelegenheid bebruik maken, om in naam van TT mijn verontschuligingen aan te bieden.

Edited by adriaantje

Bob, nog bedankt dat je mij bent vergeten te vermelden als bron van de 6.12 navcore-files -_-

Captain, je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook :wacko:

Bij de weg, via TomTom Home heb ik vanmorgen mijn v6.12 geupdate naar v6.10. Deze 6.10 werkt overigens alleen op TomTom Home, in mijn TTGO700 zelf heb ik nog altijd v6.12 staan. Behoudens dat de chinese stemmen als vrouwen worden aangeduid en dat de Amerikaanse Mandy stem een Vlaams accent heeft, heb ik verder geen rare bugs gevonden :)

Edited by sucker

Nog een paar dingetjes:

De chinese vlag bij de chinese stemmen zijn vervangen door een grijze vlak met chinese karakters, ook staat er "mandarin" bij de Cantonese stem en "cantonese" bij de Mandarijnse stem. Verder ben ik Nora kwijt als nederlandse stem, ook al heb ik haar achteraf nog toegevoegd via TomTom Home (kan haar nog steeds niet selecteren). Gelukkig ben ik blij met Eva. :)

Edited by sucker

Het werkt idd, maar ....

tt lijkt veel meer tijd nodig te hebben om op te starten, vindt de sats niet vlugger dan voordien en de icoontjes van de flitspalen links bovenaan zijn kleurloos geworden.

Heb flitspalen geupdate, maar probleem blijft bestaan -> iemand een oplossing?

TTG 300

Geen idee, heb geen last van verkleurde poi-plaatjes - ik gebruik overigens de poi van flitspaal.nl. De opstarttijd van de TTGO700 is bij mij verder vrijwel vergelijkbaar als met v5.440 (lijkt soms een paar secondes sneller, soms wat secondes langzamer), maar belangrijker voor mij is dat hij nu een stuk sneller een satelliet te pakken heeft en ook nog eens een hoop satellieten meer dan bij v5.440.

Nog een paar dingetjes:

De chinese vlag bij de chinese stemmen zijn vervangen door een grijze vlak met chinese karakters, ook staat er "mandarin" bij de Cantonese stem en "cantonese" bij de Mandarijnse stem. Verder ben ik Nora kwijt als nederlandse stem, ook al heb ik haar achteraf nog toegevoegd via TomTom Home (kan haar nog steeds niet selecteren). Gelukkig ben ik blij met Eva. :)

Probeer de Amerikaanse Mandy eens... Zij klinkt plotseling als Nora :D

De oplossing voor het verloren telefoonboek:

Kopieer het bestandje met de naam "contacts" naar de (bestaande) map "contacts".

Start TT opnieuw op en zie daar!

Ik had eerst op mijn TT ONE last van een vertraagde positie, na een reset geen last meer van gehad.

Ik merkte wel dat ik ineens weer door het winkelcentrum dwars door een muur kon rijden terwijl er geen weg meer is.

Het gaat om de Leyweg in Den Haag

Dus ook problemen met de kaarten denk ik.

Edited by carpin

Ik had eerst op mijn TT ONE last van een vertraagde positie, na een reset geen last meer van gehad.

Ik merkte wel dat ik ineens weer door het winkelcentrum dwars door een muur kon rijden terwijl er geen weg meer is.

Het gaat om de Leyweg in Den Haag

Dus ook problemen met de kaarten denk ik.

Ik had ook geen grote problemen, behalve de verdwenen stemmen en de flits bmp die ineens zo wit zagen. Voor de zekerheid toch maar weer de oude firmware eropgezet.

Zo bijzonder is firmware 6 nou ook weer niet, in elk geval niet zonder nwe kaarten

Zo bijzonder is firmware 6 nou ook weer niet, in elk geval niet zonder nwe kaarten.

En zonder de Firmware ook geen nieuwe kaartenverkoop..

En daarom zullen ze er alles aan doen om de nieuwe firmare klaar te stomen.

De timing gaat volledig de mist in.

Hallo,

Mijn vader heeft TomTom One en nu wil ik die dus updaten, ik heb terug gelezen maar ik zie nergens stap voor stap hoe ik dit moet doen en ik hoop dat er iemand zo aardig is het me uit te leggen of me wil verwijzen naar een topic wat daarvoor al geopend is, jaja ik weet het; DomDom :blush::unsure:

wel, het is nu kwart na zeven, 4 juli, en geen bloody updates beschikbaar voor mijn TT700 of voor mijn vrouw haar TT500. Ach, zo spectaculair is die update nu ook weer niet - ik durf wedden dat de handsfree functie niet verbeterd is. Daarstraks nog getelefoneerd vanuit de auto met mijn vrouw en mijn keel is nog schor van alles gillend vijf keer herhalen.

De volgende draagbare gps die ik koop is er eentje van Garmin - voila, there it is, I've said it - die hebben tegenwoordig ook een model met bluetooth handsfree functie. Slechter dan die van TT kan die onmogelijk zijn...

Zo dat moest ik even kwijt.

of heeft er wel iemand een verbetering van de handsfree functie gemerkt met V6? - EN JA IK HEB EEN EXTERNE VEEL TE DURE MIC

miljaarde toch, mijn keel doet zeer :-)

Hallo,

Mijn vader heeft TomTom One en nu wil ik die dus updaten, ik heb terug gelezen maar ik zie nergens stap voor stap hoe ik dit moet doen en ik hoop dat er iemand zo aardig is het me uit te leggen of me wil verwijzen naar een topic wat daarvoor al geopend is, jaja ik weet het; DomDom :blush::unsure:

Uhh, ikkes Carpin

? :blink:

Edited by Mystique

Wa d'ist nu feitelijk, is er nu een nieuwe soft. of niet,( 6.120 ? ) ik heb nog geen melding gekregen via Home en heb nog steeds 6.110 op m'n 710

v6.12 is voor alle tomtomGO behalve de x10 series, daar is de recentste v6.11

Bovendien is v6.12 ivm diverse klachten door tomtom weer offline gehaald, dus dat kan kloppen dat je niks ziet in Home. :D