Sign in to follow this  
Followers 0
garcon17

[x10] TMC antenne gebruikservaringen

653 posts in this topic

bij mij werkt de antenne perfect zolang je hem maar verticaal houdt horizontaal is het nog steeds matig

maar al een hele voorruitgang tegenover de oude versie

Vertikaal wil ik best wel eens testen hoor, maar ik wil niet voor altijd die draad over het midden van mijn ruit hebben zitten.

Laat TomTom maar met een oplossing komen.

Het is dat ik hem gratis heb, maar kan mij goed voorstellen dat als je er 100 euro (220,- gulden) voor hebt betaald je er doodziek van bent.

(Volgens mij zit er maar voor 3 euro aan onderdelen in)

werkt de antenne perfect zolang je hem maar verticaal houdt horizontaal is het nog steeds matig
Dat zeg ik toch net :unknw:

Vandaag van vlaardingen naar goes, leuk ritje op de tmc uit te proberen.

Gisteren eerst het draadje en de ontvanger weggewerkt (astra 2004).

Vanmorgen aangesloten de volle signaal strekte en een groen bolletje.

Onderweg wel een paar keer geupdate en de veel besproken kaas.

Over de gehele rit genomen een groene bol, en op de terugweg een file meldingen, dus kleine omleiding.

Dus wel tevreden, maar ben ook blij dat ik de tmc kon wegwerken, want als je dat ding steeds op je voorruit moet plakken daar wordt je niet vrolijk van. :wink:

TMC ontvanger voor het eerst gebruikt. Ik kan 2 dingen niet terug vinden:

a. Volgens gebruiksaanwijzing moet er een optie zijn om verkeersinfo voor te laten lezen. Optie zie ik niet;

b. Kan je alleen verkeersinfo op een route zien of ook alle files die gemeld zijn zonder een route te plannen.

Snel een gron bolletje, maar geen files (zijn er ook niet).

Aart

b. Kan je alleen verkeersinfo op een route zien of ook alle files die gemeld zijn zonder een route te plannen.

Nee, je kan alleen de meldingen zien die op je ingevoerde route zijn gelegen.

Nee, je kan alleen de meldingen zien die op je ingevoerde route zijn gelegen.

Wanneer jullie de nieuwe versie van de antenne hebben wat voor sticker zit er dan op de ontvanger? V2.00?. Dit is namelijk ook de versie van de nieuwe antenne die ik nu al heb.

Het grappige is dat ik er morgen 1 binnen krijg die versie 3.00 is???

Ben benieuwd.

TMC ontvanger voor het eerst gebruikt. Ik kan 2 dingen niet terug vinden:

a. Volgens gebruiksaanwijzing moet er een optie zijn om verkeersinfo voor te laten lezen. Optie zie ik niet;

Klik op de rechterbalk, dan zie je die optie.

Gisteren de antenne vertikaal getest, maar dan is de ontvangst minstens net zo slecht. :wink:

Ik zal dat ook eens proberen, kijken of het wat scheelt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt grote problemen heb met de TMC, vaak heb ik gewoon ontvangst. En ik gebruik nog steeds de "oude" TMC kabel.

Mensen die een slecht ontvangst hebben, sluit je oplaadkabel er maar eens bij aan, bij mij viel het ontvangst daarna niet meer weg.

Het duurt ongeveer 3 min. voodat ik het groenne bolletje op scherm heb...

Mijn TT hangt altijd aan de stroom in de wagen, maar maakt geen bal verschil uit. :wink:

Mijn TT hangt altijd aan de stroom in de wagen, maar maakt geen bal verschil uit. :wink:

Ik vergeet nog wel eens de plug erin te doen maar ook hier geen verschil.

Binnenkort krijg ook ik de nieuwe antenne. :yahoo:

Volgens de productgegevens is dit de TomTom RDS-TMC Traffic Receiver EU v3.0 (onderdeelnr. 2V00.004.2.)

Is dit het "nieuwe" type antenne, waarover menig forumlid zich beklaagt of is het daarvan weer de opvolger (EU versie 3.0)? :dirol:

Je bedoeld zeker de witte bolletjes in het scherm? Ja, die kun je wel zien, maar niet de exacte locatie natuurlijk

Inzoomen, dan "wit bolletje" aanraken en zie daar .... :dirol:

:dirol: :yahoo::angry:

Jawel, heb ik weer nl. Na heel veel geklooi TMC aan de praat gekregen. Maar omdat de plug erin/eruit gaat met zeer veel geweld, is er een zwart ringetje afgebroken...

Of ik de Tmc er ook bij wil opsturen, ohja, duurt niet langer dan 3 weken...

Gaat de plug er ook zo moeilijk in en uit ? (ONE XL)

Ik hoop wel dat de nieuwe het beter doet, heb hem nl. vast in mijn brodit erbij gezet. Ook maar hopen dat dit lang goed gaat :)

post-16800-1183774913_thumb.jpg

@AartS: het voorlezen van file informatie gaat volgens mij alleen op toestellen waarop Loquendo (Text-To-Speech) draait, voor zover ik weet dus alleen op de Go910 (of de "aangepaste" 510 en 710's :blush: )

Evion

Verwijderd en verplaatst :blush:

Edited by Taai

Net m'n ontvanger in de bus. Is de versie 4V00.010.2 Gelijk ff uitgeprobeerd. Meteen na 't aanzetten een groen bolletje. Eenmaal op de snelweg ging alles goed, ff een kaasje gehad maar verder geen klagen. Tot nu toe tevreden. :blush:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0