All Activity

This stream auto-updates   

1. Yesterday
  2. Heb net naar TT gebeld, kreeg een onvriendelijke dame aan de lijn, die al een antwoord klaar had voordat ik mijn vraag had beeindigd...en antwoord was dus totaal neven de kwzstie. Zou op de website van TT naar "mapshare" moeten gaan en van daaruit updaten. Toen ik haar erop wees dar ze naast de vraag antwoorde werd ze nors en verweet mij onbeleefd te zijn terwijl ik-ècht waar-vriendelijk, kalm en correct bleef en mij verweet niet te luisteren. Toen ik even later toch mijn uitleg mocht doen moest ze mijn e-mail adres en ging ik een 5-tal minuten in de wacht waarna ze raad moest gaan vragenraad gaan vragen-ik kreeg tevoren te horen dat ze bij TT werkte en ècht wel wist wat ze deed-. Ik zou nu moeten wachten op een e-mail van TT-waarschijlijk pas morgen, of later, met een uitleg van hoe mijn probleem op te lossen was. Ben benieuwd......
  3. Volgens mij werkt de instelling voor voertuigen, dwz. Truck, bus, gewoon niet en blijft hij op auto navigeren. Heb écht geen andere verklaring....
  4. Last week
  5. Tja..... Ik herken deze problemen in het geheel niet hoor..................
  6. eventueel bellen maar ik doe dat altijd via de website
  7. Wil ik wel doen, maar hoe ??
  8. Bedankt dan ga ik weer contact opnemen met tomtom
  9. Bij mij werkt het heel soepel met de 550 zowel in de auto als op de motor
  10. Morjos, heb je al contact opgenomen met de helpdesk van TomTom over dit probleem?
  11. En gister was het weer helemaal mis....Had TT ingesteld op "truck" en lengte 18m, Hoogte 4m en een gewicht van 40Ton, wilde hij mij 2 maal een binnenweggetje van max. 5,5 Ton max. insturen. Wat een klote apparaat....miskoop van mijn leven ...............
  12. vraagje, ik heb nu de tomtom rider premium set, deze is met de autohouder om de tomtom rider 550 op de auto houder te monteren, moet ik best veel kracht zetten om deze er op te krijgen. klopt dit? weet iemand dit. bedankt.
  13. Dat lijkt mij niet, want ook de 630 Pro is van het nieuwe type die allen via een data verbinding is up-to-date en is de harde schijf voor "ons" dus niet direct benaderbaar. Alle loopt dus via de Tomtom server (helaas)
  14. Earlier
  15. Het geheugen van de Mio werd te klein, zo kon ik Oost Europa niet volledig meer installeren. Dit gaf iedere keer een hoop gedoe bij kaartupdates. En de Mio More suite gaf ook altijd problemen, dfat vind ik het enige minpunt van de Mio. Ik overweeg sterk de Tomtom te koop te zetten en weer een Mio aan te schaffen, echter, ik ben geen opgever en doe nog even door met de Tomtom. Waqs trouwens niet zo goedkoop. Is het niet mogelijk om op de Tomtom de volledige software opnieuw te installeren, dus geen fabrieksinstellingen terugzetten of een hard reset, maar volledige herinstallatie zoals je bv. met Winsows soms moet doen??
  16. In jouw handtekeing staat nog steeds de 730. Dat je problemen hebt met de 630 Pro is jammer, maar ik geloof dat het in dit geval een gebruikers-issue is. En trouwens waarom de MIO wegdoen als het een superapparaat was?
  17. Idd Mr.M, die 620 Go Professional is de mijne...serieuze miskoop. Die 730 heb ik al jaren niet meer. Heb tot voor de Tomtom een Mio Truck gehad. Superapparaat was dat.
  18. Ik zal wel het geluk gehad hebben dat ik 2 keer van de 20 keer bellen, een vakantie kracht te pakken had haha. Ik heb mij volkomen netjes gedragen. Maar op 1 of andere manier is er in de laatste 1,5 week dat ik bezig ben geweest met ze van alles fout gegaan. En als je dan ook nog een gedemotiveerde medewerker, (ster) aan de lijn krijgt. Maar goed gezien de verhalen, heb ik dan nog hoge moed, dat ik toevallig 2 treffers heb gehad in de laatste 1,5 week. En ik overdrijf echt niet, want de eerste begon al raar te doen , terwijl ik nog niks had gezegd??? Bedankt voor al jullie info zover. @BramvT helaas had ik nu dus 1 van de problemen, dat ik mijn tomtom rider 550 totaal niet kan gebruiken wat ik ook probeer wit scherm, dit al na 1 rit. Ook een volledige harde reset geen uitkomst. Dit wil je toch echt niet ervaren als je op de rit bent , en verplicht je tomtom aan een computer moet hangen, en dat zelfs dus kennelijk ook niet werkte.
  19. Alle keren, sinds 2006, dat ik de helpdesk moest bellen voor diverse problemen met een Tomtom (heel wat modellen gehad in die jaren)...ben ik altijd keurig geholpen door hen, een enkele keer slechts moest ik ze opnieuw bellen omdat het probleem weer was opgetreden....had vooral te maken met de Live verbinding...toen nog HDTraffic geheten.....maar de laatste paar jaar heb ik ze niet meer nodig gehad. Alhoewel ik vaak best kritisch op Tomtom was (en nog steeds ben), komt er geen ander merk op mijn voorruit...ondanks de laatste 2 maanden het soms (tijdelijk) verliezen van de Live verbinding, (kan ook aan mijn Go 5200 liggen), kan ik hem geen dag missen..zoals vanmiddag toen ik een simpel ritje had (om 15.45 uur) van Zaandam naar R'dam Noord...de file info deed het goed, hij kwam flinke files tegen op de A4 (maar ook A2), dus wilde hij mij onder de Coentunnel niet de A5 op laten gaan en dan A4, maar rechtdoor de Ring A10...(80 km stukje) en toen opeens weer veranderde van route, toch maar wel de A9 en A2 op....bij Hilversum eraf en via Wilnis naar Woerden enz...langs leuke smalle dijkjes (max 30)….maar ik reed tenminste door en nog een fraaie route ook.....kijk, dan ben ik best blij met de Go 5200.
  20. uhhhh, Ja ook ik heb zeker de helpdesk wel eens nodig gehad, en weet dus wat ik schrijf. Vaak zijn het gewoon mensen die in een database "het probleem" opzoeken en het antwoord opnoemen wat er door de computer gegeven word ja
  21. Zoals gemeld is het ook heel divers. Nu kan het ook liggen aan het probleem. Gebruikers hulp dus via een database zoals vermeld zal mogelijk dan wel goed en professioneel lopen.
  22. Cortrans, ik vraag me af of je zelf al eens met de helpdesk van TomTom hebt gebeld, of dat dit meer een algemene uitspraak van jou is? Die heel enkele keer dat ik hun helpdesk heb nodig gehad, kreeg ik namelijk de indruk dat ze bij TomTom heel goed weten waar ze het over hebben (wat bij andere bedrijven inderdaad ook wel eens anders is). Ik herken dan ook helemaal niet wat spacegremlin zegt "dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom", integendeel.
  23. Het grote probleem zit hem in het feit, dat het vaak call centers zijn, waar de medewerkers een database voor zich hebben op de computer met "problemen", en mogelijke oplossingen. Het zijn dus geen echte techneuten maar "gewoon" meestal partimers die achter een telefoon gezet worden, en dus geen echt verstand van zaken hebben. Heel jammer eigenlijk, want de echte techneuten weten vaak wel de oplossing zo op te noemen, maar zijn meestal te duur voor telefoon werk. Zoals overal draait alles om geld...... (maar goedkoop is duurkoop, helaas)
  24. Jammer dat in dit soort gevallen het verhaal van de TomTom medewerker nooit bekend wordt. Elk verhaal heeft namelijk twee kanten.
  25. Ben ik nu de enige of is het normaal. dat je veelal best onprofessioneel behandeld word als je ze belt naar tomtom Ik ben nu al 1 week bezig, met het kopen van een navigatie, en het retourneren van een navigatie. Elke dag moet ik weer bellen omdat het niet klopt wat ze doen. Of de informatie die ze geven geeft niet het resultaat wat ik hoor te krijgen. Er zitten ook goede tussen hoor. maar ik word steeds onbedoeld vermoed ik van het kastje naar het muurtje gestuurd. Ik begrijp niet bij zo een groot bedrijf, dat er zoveel verkeerd gaat. Ik had er zelfs 1 die melde gewoon even dat ik mijn mond moest houden en dat ik moest luisteren!!!! Terwijl ik wat probeerde uit te leggen. Bleef deze persoon er steeds maar door heen praten. en luisterde totaal niet.
  26. Vanmiddag weer over de A9 richting Utrecht en net op het moment dat je zou moeten afslaan richting A'dam, terwijl ik gewoon de linkerbanen blijf volgen richting A'veen...staat de routelijn op rechtsaf om na een paar seconden de A9 weer te pakken. Ik denk dat ik toch maar weer de aloude magnetische ProGin GPS antenne (type SGB 190) op het dak zet, had hem eraf gelaten 2 maanden geleden toen ik een andere Kangoo kocht...mijn Go 5200 zit altijd vlak onder de spiegel, met vlak daarboven de kleine gaatjes in het WW raam om het GPS signaal door te laten....is nog uit de tijd dat ik met de Go 630/750/950 Live reed...eens kijken wat ie dan doet daar. Dat hij het op die plek doet, geeft niet.....maar moet wel op hem kunnen vertrouwen dat hij op plekken waar ik onbekend ben, wel de juiste route aanwijzing geeft....het gekke van alles is, dat Sander wel keurig aangaf : ga rechtdoor en niet : neem de afslag.
  27. Vreemd, ik heb de tomtom trucker 6000 LifeTime, en herken dit soort "dingen" totaal niet in mijn ritten......
  28. Trouwens, heb je deze? (https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/truck/products/go-professional-620/) of een 730 met Truck nav op de SD, zoals in je handtekening staat?
  1. Load more activity